2009-02-10, 14:59
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbie
Att de kör särskilt hårt på barn är ju rätt uppenbart på grund av att det där med pedofili är... extremt känsligt.

När det gäller censur och klippning i allmänhet gäller det främst "nätverks-TV", som regleras av FCC. På kabel-TV, satellit-TV, etc. kan man komma undan med i princip vad som helst.

Är det verkligen extra hårt med barn hos TV-nätveken?
Vuxna kvinnors bröst och könsorgan på män och kvinnor censureras de också.

Man kan ifrågasätta om det är rätt att censurera på barn men att barn censureras extra hårt håller jag inte med om.
Citera
2009-02-10, 19:25
Medlem
Vidiokvaliten på afv filmer är ju så jävla värdelös att censur är totalt onödig iaf. Ser ju ändå ut som att det är filmat med en första generationens mobilkamera. Är ju oftast omöjlit att urskilja om ungarna har 5 fingrar än mindre om dom har kuken framme.

Censur på 6 åriga flickors bröst är onödigt det med. Finns ju ingen skillnad på en 6 åring flickas bröst jämfört med en 6 årig pojkes bröst vilket fall.
Citera
2009-02-15, 00:48
Medlem
hayduts avatar
Helt absurt egentligen att censura små barn.
Nakna barn är väl det mest naturliga och oskyldiga som finns
så kommer censuridioterna och gör detta till något som har med sex att göra
Citera
2009-02-17, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haydut
Helt absurt egentligen att censura små barn.
Nakna barn är väl det mest naturliga och oskyldiga som finns
så kommer censuridioterna och gör detta till något som har med sex att göra

Även SVT gör tydligen detta. Satt och strökollade på TV för ett tag sedan och det två småungar, en kille och en tjej, i 6-7 åldern som badade med bara underkläder på sig. På lilltjejen hade dom "pixlat" (censurerat) hennes bröst men inte på grabben. Helt sjukt, i den åldern ser ju alla ungar likadan ut på överkroppen. Snacka om att helt i onödan sexualisera småbarn... I min morsas familjealbum finns bilder på mig, min bror och kusiner när vi är småungar och leker, ibland nakna på stranden. Är det barnporr helt plötsligt?
Citera
2010-12-24, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinstonO'Boogie
Jag är ganska tacksam över att dom censurerar små bebissnoppar/vagnior.

Ja, för att barn har inga bebissnoppar eller vaginor Sen så brukar det förbjudna förbli det förbjudna för att alla vet att det är någonting man inte ska titta på. Titta bara på wikileaks. Så dumt att tro att censuren hjälper när det i verkligheten gör tvärtom, väcker känslor och lusten att ta reda på vad som blir censurerat. Skulle inte bli förvånad att många har blivit pedofiler för att det är så mycket censur på barn.

Men du har rätt, medier är duktiga och bra på att censurera. Att titta på nakna småpojkar är mycket bättre än små nakna tjejer utan bröst. Killar är ju mindre värda så..

Men om de har rätt och naket leder till våldtäkt, varför kan vi se nakna vuxna människor? Det måste också censureras! Glöm inte all våld! Fy fan, så mycket våld! Och allt som påminner om terorrist ska censureras, terrorism är här i Sverige nu idag!

Censuren ser även till att hjälpa könsrollerna så att killar är de dominanta men mindre värda och tjejerna är som dyra diamantringar som köps och skyddas. Censur \o/
Senast redigerad av tixe 2010-12-24 kl. 15:16.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in