2008-11-23, 18:54
Avslutad
Nu kör vi!
Citera
2008-11-23, 19:27
Medlem
idiamindadas avatar
Satsa på en maskin med inbyggd kaffekvarn, det goda kaffets hemlighet. Åsså mycket watt så temperaturen blir redigt hög. Jag är ännu på kokkaffestadiet!

Mvh Erik
Citera
2008-11-23, 19:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Satsa på en maskin med inbyggd kaffekvarn, det goda kaffets hemlighet. Åsså mycket watt så temperaturen blir redigt hög. Jag är ännu på kokkaffestadiet!

Mvh Erik

Vad ligger dom på prismässigt?
Citera
2008-11-23, 21:06
Medlem
j0h2ns avatar
Perkulator skall det vara!
Citera
2008-11-23, 21:10
Medlem
Richie Apriles avatar
Pressbryggare /Bistrokanna gör man skitgott kaffe med, dessutom kostar de nästan ingenting.
Citera
2008-11-23, 21:12
Medlem
locmans avatar
dyrare maskin- bättre kaffe helt klart mer regel än undantag, har mycket med temperatur och tryck att göra...
Citera
2008-11-23, 21:13
Medlem
Igloons avatar
Som nån sa så är alltid kaffekokare som maler bönor dom bästa...
Om man inte vill lägga dom pengarna ska man köpa antingen en OBH Nordica "King of coffee" eller en Moccamaster.. De två sista brygger kaffet på en rätt temperatur, på snabb tid och behåller kaffets värme i rätt temperatur...

Om du väljer alt 2 rekomenderar jag Moccamaster, det är gott kaffe för de pengarna!
Citera
2008-11-23, 22:56
Medlem
Snurrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richie Aprile
Pressbryggare /Bistrokanna gör man skitgott kaffe med, dessutom kostar de nästan ingenting.

Allra bäst blir det om man köper grovmalet kaffe för just pressbryggare. Gevalia har det tex.
Citera
2008-11-23, 22:58
Medlem
Snurrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igloon
Som nån sa så är alltid kaffekokare som maler bönor dom bästa...
Om man inte vill lägga dom pengarna ska man köpa antingen en OBH Nordica "King of coffee" eller en Moccamaster.. De två sista brygger kaffet på en rätt temperatur, på snabb tid och behåller kaffets värme i rätt temperatur...

Om du väljer alt 2 rekomenderar jag Moccamaster, det är gott kaffe för de pengarna!

Jag hade tänkt föreslå just Moccamaster och tipsa om att Clas Ohlson har jättebra priser på dem, men det var bara en kampanj dom hade för en månad sedan, nu kostade den strax under 2000.
Citera
2008-11-24, 00:42
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Jag hade tänkt föreslå just Moccamaster och tipsa om att Clas Ohlson har jättebra priser på dem, men det var bara en kampanj dom hade för en månad sedan, nu kostade den strax under 2000.

Det är dock ganska billigt i förhållande till hur mycket man använder den. Min Moccamaster kostade 1700 (ungefär) för 3-4 år sedan och den håller säkert tio år till, om inte mer. Det blir ganska lite per kopp. Jag har garanterat redan köpt kaffepulver för mycket mer än vad bryggaren kostade och förmodligen så har jag snart betalat lika mycket som bryggaren kostade för strömmen som går åt till att driva den. Moccamaster rekommenderas. Det är en snabb kvalitetsbryggare som gör gott kaffe, även om den är ganska ful och inte speciellt smidig att använda.
Citera
2008-11-24, 00:46
Medlem
Psyko Dads avatar
Jag har en Moccamaster & en charmig liten malare vid sidan om så gott kaffe har jag varje dag.
MM är snygg & snabb.
Citera
2008-12-25, 15:47
Medlem
Prometeuss avatar
Några tips om man ska köpa en i 300-600-kronorsklassen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in