2008-11-23, 18:40
Bannlyst
Jag och en kompis diskuterar om Sverige har hemliga militär anläggningar eller inte. Den som har rätt får 100kr.

Han påstår att det finns massor av hemliga militär anläggningar i skärgården, och på andra ställen. Men jag håller inte med.

Vem tror ni har rätt?
Citera
2008-11-23, 18:45
Medlem
ynglingens avatar
Hemliga och hemliga..

Däremot finns ett antal skyddsobjekt Dvs. i princip varenda byggnad som försvaret äger och förvaltar..

Huruvida Sverige har topp hemliga militära anläggningar på så sätt att väldigt få vet om dem är föga troligt.

Men som sagt militära skyddsobjekt finns det gott om.
Citera
2008-11-23, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaLover
Jag och en kompis diskuterar om Sverige har hemliga militär anläggningar eller inte. Den som har rätt får 100kr.

Han påstår att det finns massor av hemliga militär anläggningar i skärgården, och på andra ställen. Men jag håller inte med.

Vem tror ni har rätt?

Du har fel sverige har många hemliga anläggningar i skärgården men vi hade mera förut om man säger så

Sen så om du menar riktigt hemliga anlägningar så har vi säkert någon kvar men aa
Citera
2008-11-23, 18:51
Medlem
Tazquas avatar
Pay up my good man.
Citera
2008-11-23, 19:07
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tazqua
Pay up my good man.

Word.

Finns mer saker än vad gemene man tror, trotts den massiva nedrustningen.
Citera
2008-11-23, 20:16
Medlem
Xens avatar
Citat:

Vem tror ni har rätt?

Jag tror och hoppas att det finns ett antal "hemliga anläggningar". Det har ju funnits extremt mycket tidigare. In på 80-talet fanns det bra många, men de har med tiden blivit färre och färre. Men självklart finns det ett gäng kvar. Så länge det finns en försvarsmakt så kommer det finnas anläggningar som inte allmänheten känner/bör känna till.
Citera
2008-11-23, 20:41
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:

Vem tror ni har rätt?

Hur många människor får känna till en plats innan den blir hemlig? Jag har varit på platser som "inte finns" på kartor eller dylikt, men folk som bor i närheten har ju svårt att inte upptäcka dessa platser. Har även varit på platser som "inte finns" som är avspärrade för allmänheten, men hur hemligt blir det liksom?

Definiera "hemligt" först
Citera
2008-11-23, 20:46
Medlem
Kn Kroks avatar
De som vet snackar inte, de som snackar vet inte! (Gammalt Und-ordspråk)

GMY // Krok
Citera
2008-11-23, 20:50
Medlem
krokodils avatar
Fram till att man lade ner Kustartilleriet genom FB2000 så fanns det ett stort antal hemliga anläggningar runt våra kuster.
Citera
2008-11-23, 22:18
Medlem
Om vi visste det så skulle ju de inte vara hemliga längre...
Citera
2008-11-23, 22:40
Medlem
Josef Fritzls avatar
Och hur definierar ni "hemliga"?
Citera
2008-11-24, 01:13
Medlem
cpapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kn Krok
De som vet snackar inte, de som snackar vet inte! (Gammalt Und-ordspråk)

GMY // Krok

Idealt så gäller ju det gamla und-ordspråket ... och det gäller nog internet forum som detta, frågan är om hur tillämpbart det är i "verkligheten".

MYT
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in