2008-11-23, 16:48
Bannlyst
Vilket land har bäst försvar mot kärnvapen? Då menar jag balistiska misiler och alla möjliga sätt kärnvapen kan skickas med. Uppskattat om ni kan säga varför och inte bara: USA eller vad det nu är.
Citera
2008-11-23, 16:49
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaLover
Vilket land har bäst försvar mot kärnvapen? Då menar jag balistiska misiler och alla möjliga sätt kärnvapen kan skickas med. Uppskattat om ni kan säga varför och inte bara: USA eller vad det nu är.
I dagsläget är det endast Israel som har ett aktivt antirobotförsvar som täcker hela landet.
Citera
2008-11-23, 16:52
Medlem
skalman1973s avatar
Rent praktiskt så har det landet med sämst infrastruktur bäst odds
Citera
2008-11-23, 17:36
Medlem
NanoFighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokodil
I dagsläget är det endast Israel som har ett aktivt antirobotförsvar som täcker hela landet.

Enda anledningen till att det är så är för att dom behöver det, inget annat
Citera
2008-11-23, 17:38
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NanoFighter
Enda anledningen till att det är så är för att dom behöver det, inget annat
På vilket sätt behöver dom det mer än tex Iran, Syrien, Egypten mm.
Citera
2008-11-23, 17:44
Medlem
NanoFighters avatar
Citat:
På vilket sätt behöver dom det mer än tex Iran, Syrien, Egypten mm.

Dom där länderna har inte råd.
Tror du t.ex. att inte UK eller USA eller vilket annat land som helst (inte alla) kan ordna ett antirobotförsvar som täcker hela landet? Men dom behöver inte det eftersom hotbilden inte finns, knappast på samma sätt som Israel är utsatt för.

Varför var du tvungen att dra upp sket fattiga länder i vilka är uppenbart varför de inte har robotförsvar?

Kolla Iran, de är inte lika fattiga och har ett robotförsvar (hur bra det är kan diskuteras men hör inte hit). De är hotade av Israel och försöker neutralisera (hurvida bra det går hör inte till diskussionen heller)
Senast redigerad av NanoFighter 2008-11-23 kl. 17:47.
Citera
2008-11-23, 17:48
Medlem
krokodils avatar
Citat:
Dom där länderna har inte råd.
Tror du t.ex. att inte UK eller USA eller vilket annat land som helst (inte alla) kan ordna ett antirobotförsvar som täcker hela landet? Men dom behöver inte det eftersom hotbilden inte finns, knappast på samma sätt som Israel är utsatt för.

Varför var du tvungen att dra upp sket fattiga länder?
USA och en del NATO-länder håller bygga upp ett Robotförsvar.

Iran och Syrien är en del av anledningen till att Israel har ett robotförsvar.
Citera
2008-11-23, 17:53
Medlem
NanoFighters avatar
Citat:
USA och en del NATO-länder håller bygga upp ett Robotförsvar.

Iran och Syrien är en del av anledningen till att Israel har ett robotförsvar.

Du bevisar ingenting med det. USA (framför allt) och NATO länderna skulle säkert ha mycket bättre robotskydd idag om hotet hade varit där. Och snacka inte Ryssland + Kina nu. Det är ekonomiska hot nu, inte militära och knappast på samma sätt Israel är hotat

Låt mig påpeka att Israel är litet också = lätt att sätta upp ett landsomfattande försvar

Och varför ignorerar du mitt argument om Iran och drar upp något helt annat istället?

"Iran och Syrien är en del av anledningen till att Israel har ett robotförsvar."
Det har ingenting med saken att göra

Syrien är ett sket fattigt land och har inte råd. Iran håller på att bygga upp (hur bra det går hör inte till diskussionen som sagt)

Jag misstänker att du kommer börja dra igång igen med argument som bara mongolider får för sig att framföra, så vi tar det här på PM istället
Senast redigerad av NanoFighter 2008-11-23 kl. 17:56.
Citera
2008-11-23, 17:59
Medlem
Daevass avatar
Citat:
Du bevisar ingenting med det. USA (framför allt) och NATO länderna skulle säkert ha mycket bättre robotskydd idag om hotet hade varit där. Och snacka inte Ryssland + Kina nu. Det är ekonomiska hot nu, inte militära och knappast på samma sätt Israel är hotat

Låt mig påpeka att Israel är litet också = lätt att sätta upp ett landsomfattande försvar

Och varför ignorerar du mitt argument om Iran och drar upp något helt annat istället?

"Iran och Syrien är en del av anledningen till att Israel har ett robotförsvar."

Syrien är ett sket fattigt land och har inte råd. Iran håller på att bygga upp (hur bra det går hör inte till diskussionen som sagt)

Jag misstänker att du kommer börja dra igång igen med argument som bara mongolider får för sig att framföra, så vi tar det här på PM istället
Krokodil har väl aldrig försökt argumentera om vilket land som har potential att ha bäst robotförsvar Han svarade bara på frågan (och Israel måste ju ha bäst om de är de enda som har försvar). Du borde kanske läsa hans första post igen.

Sen borde du tänka på att förolämpningar är argument som kommer från folk som har fel.
Senast redigerad av Daevas 2008-11-23 kl. 18:05.
Citera
2008-11-23, 18:04
Medlem
NanoFighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daevas
Krokodil har väl aldrig försökt argumentera om vilket land som har potential att ha bäst robotförsvar eller vilka som kan ha robotförsvar Han svarade bara på frågan, du kanske borde läsa hans första post igen

Läs mellan raderna innan du skriver.
Krokodil försöker på något sätt påvisa att Israel är bäst i världen på robotförsvar (för det är modernt och täcker hela landet).
Sen skriver jag att dom bara har det skyddet för att dom måste, Israel är som sagt hotat. Min poäng var då att många andra länder kunde ha lika bra/bättre försvar än Israel om de skulle vilja/behöva det.

Jag håller med Krokodil om att Israel idag har bästa robotförsvaret (eftersom att det som sagt är modernt och täcker hela landet). Men att dom har det bara för att dom är överlägsna inom området är inte aktuellt (varför han jämför med skit fattiga länder vet jag inte)

Tips: Du borde öka din läsförståelse lite grann innan du lägger du
Citera
2008-11-23, 18:05
Medlem
krokodils avatar
Citat:

Iran och Nordkorea är huvudanledningen till att USA skaffar sig ett robotförsvar - både markbaserat + ett fartygsbaserat system.

Israel har ett mycket starkt försvar för att vara ett land med 7 miljoner invånare.

Syrien är en av Israels ärkefiender som även de skulle vilja ha ett antirobotförsvar om de haft råd.

Därför finns det länder som skulle vilja ha ett robotförsvar, men som saknar pengar eller tekniskt kunnande.
Citera
2008-11-23, 18:07
Medlem
NanoFighters avatar
Citat:
dravel

Wow, du fortsätter jämföra med fattiga länder.

Vi tar det på PM
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in