2008-11-23, 10:40
Medlem
MrOaikis avatar
Jag blir irriterad på människor som säger till andra att "du är fin som du är, du behöver bara bli trygg i dig själv" och som förkastar plastikoperation. Människor med den åsikten är oftast själva vackra, och inser nog inte hur mycket deras skönhet hjälpt dem i livet. Otaliga undersökningar visar att utseende är viktigt i många sociala situationer. Att göra en näsoperation behöver inte betyda att man plötsligt ser ut som Michael Jacksson.

Vad har vackra människor för rätt att kritisera en ful människa för att han/hon vill förminska näsan eller ta bort det stora vecket i pannan? Och nej, den här tråden handlar inte om skönhetens subjektivitet, för ni vet mycket väl att det finns människor som inte i någon kultur anses vackra.
Citera
2008-11-23, 13:37
Medlem
curdmans avatar
Jag tycker plastikoperationer är falsk marknadsföring. Anledningen till att man attraheras av vackra personer är att ett sunt och friskt yttre tyder på framgångsrika och bra gener. Om man opererar sig så ser man bättre ut än ens gener tillåter. Tänk vad besviken man skulle bli om man fick barn med någon man tycker är jättesnygg men barnen blir ändå fula.

Fast samtidigt så håller jag med dig om att man inte kan kritisera folk för att de vill bli vackrare men själv tycker jag det är lika oattraktivt med fula som opererade människor.
Citera
2008-11-23, 15:20
Medlem
Klockrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curdman
Tänk vad besviken man skulle bli om man fick barn med någon man tycker är jättesnygg men barnen blir ändå fula.

Haha det var ett roligt argument. Då blir det till och spara pengar för föräldrarna till skönhetsoperation istället för körkort.
Citera
2008-11-23, 15:29
Medlem
Koolaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curdman
Jag tycker plastikoperationer är falsk marknadsföring. Anledningen till att man attraheras av vackra personer är att ett sunt och friskt yttre tyder på framgångsrika och bra gener. Om man opererar sig så ser man bättre ut än ens gener tillåter. Tänk vad besviken man skulle bli om man fick barn med någon man tycker är jättesnygg men barnen blir ändå fula.

Fast samtidigt så håller jag med dig om att man inte kan kritisera folk för att de vill bli vackrare men själv tycker jag det är lika oattraktivt med fula som opererade människor.

Exakt - vilket alltså bevisar att fula människor inte bara är fula, utan även är fuskare!
Citera
2008-11-23, 17:35
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Haha, nä fula människor kan inte ha det lätt inte!
Citera
2008-11-23, 18:47
Medlem
Huge-0s avatar
Är man ful så får man väl bli proffsboxare eller nåt, inget att förlora och ingen säger att du är ful. Om du inte är atletisk eller vill röra på dig fast ändå ful måste man ju bli Politiker!
Citera
2008-11-23, 23:59
Medlem
Allt sitter i betraktarens ögon men jag tycker det är helt ok att folk tillåts operera sig och tillåter att operera sig. Jag tror inte problemen med folks självkänsla har lika mycket med det egna utseendet och skönhetsoperationer att göra som med medias snedvinkling av dagens skönhetsideal.
Citera
2008-11-24, 03:35
Medlem
Psyko Dads avatar
Plastic fantastic är väl vardagsmat numera när 20 åringar sprutar in botox i både pannor, gör ögonlockslyft & nasalvecken.
Jag har flera bekanta som gjort div ingrepp & jag kan själv tänka mig att dra upp nyllet den dagen pannan daskar mindre sensuellt mot kinderna eller brösten ligger i knäet & gosar när man sitter ner.

Är man missnöjd med vissa saker är det väl strålande att det finns möjligheter att kunna förändra på det ist för att må dåligt & störa sig på ngn kroppsdel.
Men däremot säger jag inte att jag tycker att unga människor som knappt har hunnit utvecklas ska dunka in ett par mega-meloner eller just botoxa ansiktet.
Många blir ju blinda & för över sitt psykiska tillkorta kommande att se operationerna som en ny väg mot ett lyckligare liv. Har man den inställningen så blir man nog aldrig lycklig.

Operationerna kommer inte att förändra ens liv & det märker de oftast & planerar nästa ingrepp........
Måttlighet & psykisk balans i ryggen så kanske man kan ha ett sunt förhållande till plastikens värld.
Citera
2008-11-24, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Plastic fantastic är väl vardagsmat numera när 20 åringar sprutar in botox i både pannor, gör ögonlockslyft & nasalvecken.
Jag har flera bekanta som gjort div ingrepp & jag kan själv tänka mig att dra upp nyllet den dagen pannan daskar mindre sensuellt mot kinderna eller brösten ligger i knäet & gosar när man sitter ner.

20 åringar? Hittar du på allt själv nu eller? Kan inte tänka mig att det är speciellt vanligt bland folk i den åldern. Bara för att "flera bekanta" i din krets har gjort div ingrepp talar väl inte för en hel generation?

För övrigt undrar jag hur plastikoperationer påverkar ens utseende om man får för sig att operera sig i så ung ålder. En sak vore väl om man såg jävligt sliten ut som 40-åring. Då har liksom ansiktet och kroppen hunnit bli sliten, men som 20-åring är man fräsch och rynkfri. Börja med bröstimplantat i den åldern förekommer säkert, men tror inte det är speciellt vanligt. Ansiktslyft köper jag verkligen inte.
Citera
2008-11-24, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RSX
20 åringar? Hittar du på allt själv nu eller? Kan inte tänka mig att det är speciellt vanligt bland folk i den åldern. Bara för att "flera bekanta" i din krets har gjort div ingrepp talar väl inte för en hel generation?

För övrigt undrar jag hur plastikoperationer påverkar ens utseende om man får för sig att operera sig i så ung ålder. En sak vore väl om man såg jävligt sliten ut som 40-åring. Då har liksom ansiktet och kroppen hunnit bli sliten, men som 20-åring är man fräsch och rynkfri. Börja med bröstimplantat i den åldern förekommer säkert, men tror inte det är speciellt vanligt. Ansiktslyft köper jag verkligen inte.
Tyvärr måste jag fråga dig om du lever på den här planeten eller din alldeles egna? Botox sprutas regelbundet in på folk i 20-årsåldern för att släta ut minsta lilla antydan till bekymmersrynka eller kråkspark.
Citera
2008-11-24, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tomtelina
Tyvärr måste jag fråga dig om du lever på den här planeten eller din alldeles egna? Botox sprutas regelbundet in på folk i 20-årsåldern för att släta ut minsta lilla antydan till bekymmersrynka eller kråkspark.

Jag har rätt så bra kontakt med verkligheten, tack för att du frågar.

Hur många rynkor har man som 20-åring? Typ... inga? Bekymmersrynka är ju bara naturligt och förstärker ansiktsutrycket. Varför skulle man vilja lägga ut tusentals kronor på att få bort det?

Har inget riktigt grepp om vad botox kostar, men jag har generellt en kritisk syn på allt med skönhetsoperationer. Många går ju riktigt snett, och därefter finns ingen återvändo.
Klart, om man vill se sönderopererad ut (catface) så är det väl bara tuta och köra.
Citera
2008-11-24, 22:48
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RSX
Nej du inte behöver jag hitta på något som de skriver öppet om i b l a Vecko-revyn & andra tjejtidningar. Bara att du uppdaterar dig så inser du sanningen.

F Ö var har jag skrivit att det gäller en hel generation?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in