2008-11-22, 20:11
Medlem
sphinxen_111s avatar
uppsala är ju en stad fylld av cyklar. Funderar på om det finns någon begagnadmarknad i uppsala. Alltså en renodla affär som säljer cyklar, begagnade, till ett billigt pris?
Citera
2008-11-22, 20:13
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sphinxen_111
uppsala är ju en stad fylld av cyklar. Funderar på om det finns någon begagnadmarknad i uppsala. Alltså en renodla affär som säljer cyklar, begagnade, till ett billigt pris?

finns några stycken, en vid café linné t.ex.
Sen är det rätt många som säljer stulna cyklar privat, men det visste du kanske? =)
Citera
2008-11-22, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
finns några stycken, en vid café linné t.ex.
Jag var inne och frågade de båda cykelaffärerna efter begagnade cyklar häromdagen. Båda sade att det var mycket ont om sådana och att efterfrågan var mycket hög på begagnadecykar där.

Mina tips till TS är att kolla upp kommunens försäljning av begagnade cyklar.
http://www.uppsala.se/Nyhetsarkiv/Nyheter-Startsidan/Nyheter-2008/Augusti/Kommunen-saljer-begagnade-cyklar/

Jag kommer själv ringa upp den där snubben när jag får tummen ur.
Citera
2008-11-22, 20:28
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Jag var inne och frågade de båda cykelaffärerna efter begagnade cyklar häromdagen. Båda sade att det var mycket ont om sådana och att efterfrågan var mycket hög på begagnadecykar där.

Mina tips till TS är att kolla upp kommunens försäljning av begagnade cyklar.
http://www.uppsala.se/Nyhetsarkiv/Nyheter-Startsidan/Nyheter-2008/Augusti/Kommunen-saljer-begagnade-cyklar/

Jag kommer själv ringa upp den där snubben när jag får tummen ur.

ja möjligt att det är stor efterfrågan. Men proceduren för dem att köpa begagnade cyklar verkar vara krånglig. Min kompis försökte sälja sin till en sådan affär, men då skulle de dröja några månader för att se att den inte var stulen först. Eller något sånt.
Citera
2008-11-22, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
ja möjligt att det är stor efterfrågan. Men proceduren för dem att köpa begagnade cyklar verkar vara krånglig. Min kompis försökte sälja sin till en sådan affär, men då skulle de dröja några månader för att se att den inte var stulen först. Eller något sånt.
Okej, det förklarar ju då alltså hur efterfrågan kan vara så stor på begagnade cyklar i Uppsala och hur cykelaffärerna trots detta tillhandahåller mycket få begagnade cyklar.
Citera
2008-11-22, 20:48
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Okej, det förklarar ju då alltså hur efterfrågan kan vara så stor på begagnade cyklar i Uppsala och hur cykelaffärerna trots detta tillhandahåller mycket få begagnade cyklar.

yepp, tror att många som vill sälja cyklar till dessa affärer förmodligen har stulit dem också, annars skulle det inte vara något problem tror jag.
Citera
2008-11-27, 17:31
Medlem
En fruktpizzas avatar
...

Citat:
Ursprungligen postat av sphinxen_111

Använd dig av sidan http://www.annonskartan.se/ som listar allt som säljs i din närhet. Välj stad och gatuadress, klicka sedan i cyklar och se vilka objekt som finns till salu i din närhet!

Lycka till!

.
Citera
2008-11-28, 09:33
Medlem
He-Mans avatar
I studentstäder tar folk ofta överpriser på riktigt skabbiga cyklar eftersom det nästan alltid finns någon som är desperat nog att köpa dem. Det är klokare att köpa en begagnad cykel i en annan stad i närheten.
Citera
2008-11-29, 19:16
Medlem
On Steroidss avatar
Är väl bara att dragga i ån och lämna in till snuten. Då kanske den är din om ingen hämtar ut den. Var en gubbe som gjorde så förut.
Citera
2012-03-05, 19:58
Medlem
kanelipullas avatar
Behöver en cykel snabbt i Uppsala. Nån som vet ett riktigt billigt ställe..?? Nu pratar jag om en begagnad cykel. Dom som säljer billigast..!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in