Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-25, 11:10
Medlem
Flakons avatar
Kan inte skillnaden bli liten mellan att diskutera ett evenemang och att annonsera för ett evenemang. Om inte annat kan man väl exempelvis starta en tråd om något man anordnar utan att skriva uppmaningar. Säg att jag anordnar ett LAN och skriver:

Citat:
Hej!

Nu på Fredag är det LAN i Hultvik och det kostar 3000:- i inträde.

Är det någon som ska dit? Jag och ett par polare ska dit iaf, det verkar bli fett!
Och detta tolkas då inte som en annons utan bara en diskussion? Är ju ganska lätt att komma undan regeln isåfall. Inget jag planerar att göra, utan jag bara spekulerar lite...
Citera
2008-11-25, 19:39
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flakon
Kan inte skillnaden bli liten mellan att diskutera ett evenemang och att annonsera för ett evenemang. Om inte annat kan man väl exempelvis starta en tråd om något man anordnar utan att skriva uppmaningar. Säg att jag anordnar ett LAN och skriver:
Citat:
Hej!

Nu på Fredag är det LAN i Hultvik och det kostar 3000:- i inträde.

Är det någon som ska dit? Jag och ett par polare ska dit iaf, det verkar bli fett!

Och detta tolkas då inte som en annons utan bara en diskussion? Är ju ganska lätt att komma undan regeln isåfall. Inget jag planerar att göra, utan jag bara spekulerar lite...
En sådan skulle jag låsa som listtråd utan diskussionsunderlag om jag vore mod. Frågeställningen är "Är det någon som skall dit?" Vilket enbart kan rendera "JA" eller "Nej".. Inget vidare diskussionsunderlag.
Citera
2008-11-25, 19:50
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
En sådan skulle jag låsa som listtråd utan diskussionsunderlag om jag vore mod. Frågeställningen är "Är det någon som skall dit?" Vilket enbart kan rendera "JA" eller "Nej".. Inget vidare diskussionsunderlag.
"Alla säger att det kommer bli helt otroligt kul. På vilket sätt tror du att det kommer bli kul och hur kommer du själv bidra?"
Lite såna frågeställningar så kommer man runt det problemet.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in