2008-11-22, 18:03
Medlem
Jag har startat ett ännu oöppnat forum som kan anses konkurrera med ett av Flashbacks underforum, men inte med Flashback i dess helhet.

Jag skulle vilja värva moderatorer från underforumet och bjuda de aktiva debattörerna i underforumet till en "förhandsvisning". Skulle detta bryta mot Flashbacks regler? Låt oss säga att underforumet i fråga är ******.

Kan jag i annat fall använda underforumet *******?

Trevlig helg!

webent
Senast redigerad av johnny_vicious 2008-11-23 kl. 17:28. Anledning: Maskerade lite forumsnamn efter admin3s inlägg.
Citera
2008-11-22, 18:18
Bannlyst
Det finns inget problem med det, det är ju inte så att moderatorerna är anställda här. Det är trots allt bara en hobby, värva på om du kan.
Citera
2008-11-22, 18:27
Medlem
Är det alltså OK att skriva ett inlägg i underforumet där jag berättar om mitt forum och uppmanar intresserade användare att skicka ett PM till mig?
Citera
2008-11-22, 18:31
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av webent
Är det alltså OK att skriva ett inlägg i underforumet där jag berättar om mitt forum och uppmanar intresserade användare att skicka ett PM till mig?

Det ger ju inget diskussionsunderlag, "skicka PM"-trådar är ju helt värdelösa.
Citera
2008-11-22, 18:31
Medlem
Citat:
Så länge det inte är reklam, så jag säger lycka till!
Citera
2008-11-22, 18:34
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
För att skapa en tråd måste det finnas ett diskussionsunderlag, att skapa en tråd där man söker personer som ska kontakta dig via PM är inte ett diskussionsunderlag, och det kan i värsta fall strida mot 1.01

Citat:
1.01. Reklam och annonsering är förbjuden

Den som postar kommersiell reklam (spam) i forumet blir avstängd, utan varning. Det är inte tillåtet att använda diskussionsforumet för annonsering.

Undantag:

Det är tillåtet att ha en länk till sin egen webbplats eller blogg i sin signatur, även om den är kommersiell.
Det är tillåtet att nämna företag och bloggar i diskussioner så länge inte huvudsyftet är att marknadsföra dessa och det är relevant för diskussionen.

Så risken är otroligt stor att du får minst en varning för brott mot 1.01, speciellt när din användare ser ut att vara skapad endast för det här syftet.

Om jag var du skulle jag inte göra det.

/Micke
Citera
2008-11-22, 18:34
Medlem
TTKs avatar
Vill du vara på den säkra sidan så pm:ar du en mod i den berörda delen och frågar mer specifikt.

Ses dit inlägg som reklam för din egen hemsida så faller det in under regel1.01 som förbjuder annonsering på forumet.
Citera
2008-11-22, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
Vill du vara på den säkra sidan så pm:ar du en mod i den berörda delen och frågar mer specifikt.

Det ska jag göra!
Citera
2008-11-22, 18:49
Bannlyst
Citat:
Jag har startat ett ännu oöppnat forum som kan anses konkurrera med ett av Flashbacks underforum, men inte med Flashback i dess helhet.

Jag skulle vilja värva moderatorer från underforumet och bjuda de aktiva debattörerna i underforumet till en "förhandsvisning". Skulle detta bryta mot Flashbacks regler? Låt oss säga att underforumet i fråga är *******.

Kan jag i annat fall använda underforumet ********?

Trevlig helg!

webent
Fick du dig inte en fin annons nu då?

Men det var kanske syftet
Senast redigerad av johnny_vicious 2008-11-23 kl. 17:28. Anledning: Maskerade lite forumsnamn efter admin3s inlägg
Citera
2008-11-22, 19:28
Inaktiv Administrator
admin3s avatar
I de allra flesta fall så kommer detta att vara regelvidrigt, särskilt då du verkar ha skapat en användare bara för detta syftet.

Så nej du kan inte använda forumet för att annonsera efter moderatorer, har du fet kassa att ösa pengar ur så kan du klicka här.

admin3
Citera
2008-11-22, 19:35
Medlem
ojns avatar
Citat:
Kan jag i annat fall använda underforumet Egna projekt och hemsidor?
Som moderator i nämnda forum kommer jag radera en sådan tråd och starta en åtgärdspoll i Outlaw angående eventuellt brott mot regel 1.01.
Citera
2008-11-22, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Som moderator i nämnda forum kommer jag radera en sådan tråd och starta en åtgärdspoll i Outlaw angående eventuellt brott mot regel 1.01.
Citat:
1.01. Reklam och annonsering är förbjuden

Den som postar kommersiell reklam (spam) i forumet blir avstängd, utan varning. Det är inte tillåtet att använda diskussionsforumet för annonsering.

Undantag:

* Det är tillåtet att ha en länk till sin egen webbplats eller blogg i sin signatur, även om den är kommersiell.
* Det är tillåtet att nämna företag och bloggar i diskussioner så länge inte huvudsyftet är att marknadsföra dessa och det är relevant för diskussionen.
* Referal-länkar får publiceras ifall ingen tjänar pengar (eller andra fördelar) på länken, samt att det finns godtagbara orsaker till att inte länka till webbplatsens startsida.
* Det är tillåtet med bortskänkes-annonser i avdelningen "Recycle your stuff", med undantag för all hantering av läkemedel och droger.

All form av narkotikahandel resulterar i bannlysning. Gränsfall resulterar i varning. Att diskutera narkotika och narkotikahandel är tillåtet så länge det inte kan betraktas som försök till narkotikahandel.

Borde ni inte tillägga att detta gäller ideella verksamheter med?
Alla forum är inte kommersiella.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in