2008-11-22, 16:25
Medlem
backluras avatar
Jo jag hade tänkt att installera om mitt vista asså formatera ... eftersom jag hade den redan förinstallerat när jag köpte datorn så undrar jag, behöver jag vista cd när jag ska formatera om? för jag fick inte med någon...
Citera
2008-11-22, 16:29
Medlem
Nej, du behöver inte nödvändigtvis just en vista-skiva för att formatera om datorn, men en skiva med någon form av mjukvara för att formatera om datorn behövs om du önskar formatera om en dator som saknar operativsystem.
Citera
2008-11-22, 16:32
Medlem
backluras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Nej, du behöver inte nödvändigtvis just en vista-skiva för att formatera om datorn, men en skiva med någon form av mjukvara för att formatera om datorn behövs om du önskar formatera om en dator som saknar operativsystem.

men jag hade redan vista förinstallerat när jag köpte datorn och fick inte med någon cd eller något. lite konstigt
Citera
2008-11-22, 16:32
Medlem
Andreasvbs avatar
Hur hade du tänkt installera om utan skivor?

En del datorer kommer med en dold partition där man kan trycka t.ex. F10 för att återställa den. Då kommer den nog automatiskt formatera disken.

Men har du inget sådant alternativ är det bara en skiva som gäller.
Citera
2008-11-22, 16:38
Medlem
backluras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Hur hade du tänkt installera om utan skivor?

En del datorer kommer med en dold partition där man kan trycka t.ex. F10 för att återställa den. Då kommer den nog automatiskt formatera disken.

Men har du inget sådant alternativ är det bara en skiva som gäller.

hur kollar jag om jag har en sådan dold?
Citera
2008-11-22, 17:51
Medlem
tempeZZts avatar
Fan vad jag hatar sådana här rubriker. Skulle aldrig få för mig att hjälpa någon som är så inkompetent på att skriva en förklarande dylik.
Citera
2008-11-22, 18:23
Medlem
Rabbelitos avatar
Du fick säkert med ett program för att skapa en recovery dvd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in