Citat:
Ursprungligen postat av bobhunter
Tänkte bara dela med mej av min erfarenhet av G4S. Har ett villalarm. Jag var på jobbet och då gick visst larmet igång hemma så G4S kom dit efter 20-30min som det inte står i rapporten där står det att dom kom efter 10min vilket är fel då min granne var hemma och hörde larmet. G4S gick en runda runt huset och där var det inget konstigt. Så dom gick in i huset och där var allt okej. Dvs det var ett falsklarm. För ett falsklarm som jag ej kunnat göra något åt eftersom jag inte var hemma och ej utlöste larmet. För det fick jag en räkning på 1900kr.
Sen har jag mailat skitföretaget flera gånger. Men dom svarar aldrig.
Har haft en trasig sektor nu i ca ett år utan någon åtgärd från deras sida.
Någon som har liknande erfarenhet av G4S?
Kan börja med att säga att jag har erfarenhet som "larmryckare" på bevakningsföretag. Och som redan nämnt i tråden får vi in massvis med falsklarm, men det är inte företagets fel, det finns nog inget larmsystem(och speciellt inte dem billiga hemma-larmen) som aldrig fellarmar, och du borde ju ha fått info om att detta kan hända innan du köpte tjänsten? Sen är det faktiskt inte säkert att det är ett larm-fel, utan det kan vara så simpelt att gardiner har gungat lite av värme från element eller en fågel har flaxat in i rutan och utlöst glaskross-detektorer vissa gamla detektorer kan även få flipp om solen gassar allt för mkt.
Angånde ankomst-tiden för väktaren så får han tider från sin larmcentral när larmet kom in till dem och när dem skickade ut det till honom samt att dem även vet när han kommit fram.
Sen är ju inte en väktares främsta uppgift att jaga busar heller, då man ska ha grym tur och kunna vara snabbt på plats för att hinna dit innan tjuvarna hinner lämna. Det rör sig om några få minuter innan dem är klara på stället, och tyvärr(läs: som tur är) får väktare inte köra fortare än hastighetsbegränsningen.
Det är enklast om du ringer till G4S kundtjänst, där får du svar direkt på dina frågor, ta snacket om din trasiga sektion då också och be dem lösa det.
Mvh