2008-11-22, 11:01
Medlem
Mjaows avatar
Va sägs om att hela männskligheten egentligen bara e en bakterie som med syfte o ändamål e att förstöra o föröka. När man flyger tex. tittar ner och tänker biologiskt så ser storstäderna ut som själva jordklotet har fått en infektion eller dyl.

Om man tänker riktigt stort
Citera
2008-11-22, 11:28
Medlem
Necrobutchers avatar
Ja! Så måste det vara.
Citera
2008-11-22, 11:38
Medlem
Harikiriis avatar
Haha ja så har jag också tänkt. För att allt ser ju i princip ut som mögel från rymden. Typ.
Citera
2008-11-22, 12:00
Medlem
Mjaows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harikirii
Haha ja så har jag också tänkt. För att allt ser ju i princip ut som mögel från rymden. Typ.

Hehe aa så små vi e i rymden så kanske hela rymden e lika liten del av nåt annat nån annan stanns. Man har ju ingen uppfattning hur stort allt egentligen e. Ojoj oj va man kan flumma in på sånt.
Men de e ändå rätt intressant, eller hur

Men de med bakterietanken e en rätt ball tanke
Senast redigerad av Mjaow 2008-11-22 kl. 12:03.
Citera
2008-11-22, 12:10
Medlem
Vilka argument har du för att anta att vi skulle ha ett syfte eller ändamål?
Citera
2008-11-22, 12:27
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seburo C-X
Vilka argument har du för att anta att vi skulle ha ett syfte eller ändamål?
Precis, det är det enda som jag vill anmärka på i trådstarten. Annars är detta ingen ny tanke, Joe Rogan tar tex upp det här: http://www.youtube.com/watch?v=grcqs9cDuN8 (hela videon är intressant, men vid 6:50 börjar han snacka om mänskligheten).
Citera
2008-11-22, 12:43
Medlem
Mjaows avatar
Okej mer att de ligger i naturen då. Precis som att de ligger i naturen för ett virus tex. Bara att vi tar längre tid på oss, iaf i vårt tidsbegrepp. På den galet lilla tid vi egentligen funnits på jorden har vi lyckats komma en bra bit på vägen.
Citera
2008-11-22, 12:50
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjaow
Va sägs om att hela männskligheten egentligen bara e en bakterie som med syfte o ändamål e att förstöra o föröka. När man flyger tex. tittar ner och tänker biologiskt så ser storstäderna ut som själva jordklotet har fått en infektion eller dyl.

Om man tänker riktigt stort
Tja, du får väl bota naturen från dig själv då.
Citera
2008-11-22, 12:56
Medlem
Mjaows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Tja, du får väl bota naturen från dig själv då.

Jag e ju långt ifrån seriös i mina tankegångar.. mer ett "tänk om..". Trodde de va här man kunde flumma loss lite :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in