Jag tycker att en blogg under Flashbacks flagga är en alldeles lysande idé. Många medlemmar på Flashback har bloggar på olika sajter, men varför inte samla dem som vill här under Flashback? Många bloggare skriver väldigt intressant och lägger ner stor energi på sin blogg, ofta är texterna genomtänkta och bearbetade på en helt annan nivå än inläggen här på Flashback.
Här är några av mina argument varför jag tycker att en FB-blogg vore ett bra alternativ, både för forumet och för medlemmarna.
- Samla utspridda Flashbackare som har bloggar på olika ställen under FB
- Locka fler FB:are att börja blogga. Svårigheten är att hitta läsare och här på Flashback känner vi varandra och då är det lättare att få läsare om man redan gjort sig lite känd här på FB. Många intressanta FB:are bloggar utan att vi vet om det och då får vi inte ta del av deras texter vilket är synd.
- FB skulle ha en bloggverksamhet som lyder under det vanliga regelverket och med den rätt att nyttja det fria ordet på samma sätt som gäller på FB. Jag vet inte hur andra bloggar censurerar, men det är en fördel för FB-debattörer att blogga med den frihet och skyldigheter som gäller på Flashback.
- FB erhåller debattinlägg som är lite mer genomarbetade än inläggen i många trådar på forumet. Även under bloggen kan det bli intressant debatt genom att medlemmar får kommentera eller svara bloggare.
Här är medlemmen Gammal Hårdrockares blogg. Visst vore det väl trevligare om han och många andra bloggade under Flashbacks fana istället?
http://gammalhardrockare.blogspot.com/