2008-11-21, 16:28
Bannlyst
FB som gillar att tjäna pengar kunde kanske hyra upp bloggplatser åt oss medlemmar på sin server, där vi kan utveckla våra ideer och lägga ut större texter, bilder osv som kan gynna debatten.
Jag skulle gärna betala en 30:- i månaden för detta.

Är detta intressant?

Då bloggen är knuten till forumet så slipper man problem ang smygreklam osv som annars kan komma på tapeten.
Citera
2008-11-21, 16:33
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Exakt vari skulle mervärdet bestå i att just flashback hade en sån tjänst?

Är du villig att betala 30kr/mån så kan du ju utan problem skaffa en egen domän och utrymme att ha din blogg på.

Eller är det en tight integration med forumet du eftersöker? Skulle det inte resultera i att flashback blev nåt slags community med allt vad det innebär?
Citera
2008-11-21, 16:37
Medlem
Big_Bites avatar
På vilket stt gynnar en blogg diskussionerna?
Istället för att hålla reda på en tråd ska man behöva kolla en användares blogg för att se om denne lagt upp några bilder eller längre texter som "kan gynna debatten"

Räcker inte utrymmet till i ett inlägg kan man skriva fler och bilder laddas upp via valfri sajt som har detta som speciallitet.

Fjortisarna skulle ha ännu en anledning till att regga sig på FB.
Citera
2008-11-21, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident

Eller är det en tight integration med forumet du eftersöker? Skulle det inte resultera i att flashback blev nåt slags community med allt vad det innebär?
Ungefär, men skulle det bli jobbigt?
Citera
2008-11-21, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Bite
På vilket stt gynnar en blogg diskussionerna?
Istället för att hålla reda på en tråd ska man behöva kolla en användares blogg för att se om denne lagt upp några bilder eller längre texter som "kan gynna debatten"

Räcker inte utrymmet till i ett inlägg kan man skriva fler och bilder laddas upp via valfri sajt som har detta som speciallitet.

Fjortisarna skulle ha ännu en anledning till att regga sig på FB.

Dåliga argument mot, ser ingen något positivt med detta?
Citera
2008-11-21, 16:44
Medlem
Big_Bites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
Du svarade inte på vilket sätt det kommer att gynna diskussionerna.

Det kanske kan finnas något positivt med det men inte som jag ser det.
FB skall finnas för diskussionernas skull inte för att knyta kontakt och skaffa sig pök.
Vill man skriva av sig och få kommentarer på Fb kan man lika gärna skriva en novell eller lyrik och posta i för det avsett forum.
Citera
2008-11-21, 16:46
Medlem
Läskigs avatar
Tycker det vore en bra idé, dock skulle jag föredra om det var separat från forumet, och tror inte heller så många är redo att betala 30:-/månad för det, fast iofs så kanske man skulle få mer kvalité på bloggarna då, det behövs i alla fall någon bloggtjänst som är fri från censurivrare.

Fast iofs så har ju de flesta större webbhotell så att de sätter upp en bloggtjänst åt en om man vill istället för att man får serverutrymme, och då ansvarar man ju själv för innehållet, så då kan det kännas överflödigt att Flashback erbjuder det.
Citera
2008-11-21, 16:57
Bannlyst
Jag skulle uppskatta att läsa bloggar från mina favoritmedlemmar, då tjänsten skulle existera så skulle fler här blogga.
Ungefär så tänkte jag.
Avgiften skulle vara ett sätt för mig att bidra ekonomiskt till forumet, bara det är en god tanke som jag inte förstår kritiken mot.
Citera
2008-11-21, 17:04
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE

Ptja, hur realistiskt är det när vi väntat på reseforum och wikin hur länge som helst? :-)
Citera
2008-11-21, 17:05
Medlem
Kämpendahls avatar
Lysande idé

Jag tycker att en blogg under Flashbacks flagga är en alldeles lysande idé. Många medlemmar på Flashback har bloggar på olika sajter, men varför inte samla dem som vill här under Flashback? Många bloggare skriver väldigt intressant och lägger ner stor energi på sin blogg, ofta är texterna genomtänkta och bearbetade på en helt annan nivå än inläggen här på Flashback.

Här är några av mina argument varför jag tycker att en FB-blogg vore ett bra alternativ, både för forumet och för medlemmarna.
  • Samla utspridda Flashbackare som har bloggar på olika ställen under FB

• Locka fler FB:are att börja blogga. Svårigheten är att hitta läsare och här på Flashback känner vi varandra och då är det lättare att få läsare om man redan gjort sig lite känd här på FB. Många intressanta FB:are bloggar utan att vi vet om det och då får vi inte ta del av deras texter vilket är synd.

• FB skulle ha en bloggverksamhet som lyder under det vanliga regelverket och med den rätt att nyttja det fria ordet på samma sätt som gäller på FB. Jag vet inte hur andra bloggar censurerar, men det är en fördel för FB-debattörer att blogga med den frihet och skyldigheter som gäller på Flashback.

• FB erhåller debattinlägg som är lite mer genomarbetade än inläggen i många trådar på forumet. Även under bloggen kan det bli intressant debatt genom att medlemmar får kommentera eller svara bloggare.

Här är medlemmen Gammal Hårdrockares blogg. Visst vore det väl trevligare om han och många andra bloggade under Flashbacks fana istället?

http://gammalhardrockare.blogspot.com/
Citera
2008-11-21, 17:08
Medlem
Big_Bites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag tycker att en blogg under Flashbacks flagga är en alldeles lysande idé. Många medlemmar på Flashback har bloggar på olika sajter, men varför inte samla dem som vill här under Flashback? Många bloggare skriver väldigt intressant och lägger ner stor energi på sin blogg, ofta är texterna genomtänkta och bearbetade på en helt annan nivå än inläggen här på Flashback.

Här är några av mina argument varför jag tycker att en FB-blogg vore ett bra alternativ, både för forumet och för medlemmarna.
  • Samla utspridda Flashbackare som har bloggar på olika ställen under FB

• Locka fler FB:are att börja blogga. Svårigheten är att hitta läsare och här på Flashback känner vi varandra och då är det lättare att få läsare om man redan gjort sig lite känd här på FB. Många intressanta FB:are bloggar utan att vi vet om det och då får vi inte ta del av deras texter vilket är synd.

• FB skulle ha en bloggverksamhet som lyder under det vanliga regelverket och med den rätt att nyttja det fria ordet på samma sätt som gäller på FB. Jag vet inte hur andra bloggar censurerar, men det är en fördel för FB-debattörer att blogga med den frihet och skyldigheter som gäller på Flashback.

• FB erhåller debattinlägg som är lite mer genomarbetade än inläggen i många trådar på forumet. Även under bloggen kan det bli intressant debatt genom att medlemmar får kommentera eller svara bloggare.

Här är medlemmen Gammal Hårdrockares blogg. Visst vore det väl trevligare om han och många andra bloggade under Flashbacks fana istället?

http://gammalhardrockare.blogspot.com/

Det skulle ju fungera lika bra med ett underforum eller en klistrad tråd där man får lägga in adressen till sin blogg om man är intresserad av det.

Då har man samlat all som vill ha FB-publika bloggar på samma ställe.
Citera
2008-11-21, 17:08
Medlem
ShmotZs avatar
Nej, jag håller INTE med. Jag är 100% emot bloggar. Och inte tycker jag Flashback skall ha en bloggverksamhet! Bara dumt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in