2008-11-21, 14:31
Medlem
jellesis avatar
Tjena!

Har alltmer börjat lägga ner den klassiska gymträningen i förmån för MMAträning och nu senast, yoga. Börjar bli riktigt biten och kan varmt rekommendera denna träningsform som komplement till gymträning eller någon annan träning eller idrott. Kan tyckas lite fjolligt av dom värsta muskelbyggarna kanske, men man får fan kämpa sig igenom passen. Och så är det nästan bara brudar där

Hursomhaver. De senaste två gångerna så har vi prövat en del handstående, och tycker det är väldigt svårt. Är det någon härinne som kan stå på händerna utan att gå omkring på dom eller se ut som en banan i kroppen? Jag tycker det skulle vara sjukt häftigt att stå typ en minut utan att flytta på händerna utan bara balansera liksom. Men har hört att tom gymnaster får kämpa med det i åratal innan de kan stå helt still!

Alla tips välkomna!
Citera
2008-11-21, 14:36
Medlem
Big_Bites avatar
Öva, öva, öva.
Börja med att gå okring på händerna så du lär dig balansera på det viset.
När du har hållt på ett tag så märker du att förflyttningarna av händerna som behövs för att behålla balansen blir färre och nite lik stora.
Tillslut kan du stå.

Ska du stå i uppemot en minut så kommer det antagligen krävas någon sorts förflyttning under den tiden.

Att det skulle ta flera år av gymnastikträning tror jag knappast.
Vid tio års åölder kunde jag stå på händer galant och fortfarande idag 12 år senare klarar jag av det utan någon träning.

Men öva på så ska du se att det sätter sig.
Citera
2008-11-21, 14:40
Medlem
BePositives avatar
Det är bara att öva och få in den rätta balansen
Citera
2008-11-21, 14:44
Medlem
Kan stå väldigt korta stunder på händerna med sträckt kropp (så rak man kan bli). Det är otroligt svårt att lära sig stå på händerna, själv började jag med att lära mig stå på huvudet innan händerna. Tyckte det verkade otäckt att börja träna att stå på händerna så huvudet var perfekt att starta med.

Det krävs dock mest balans självklart, men att ha en del styrka underlättar för att lära sig. Finns tonvis av guider på nätet, bara googla på handstand guide eller liknande så ska du se att det exploderar med resultat
Citera
2008-11-21, 14:59
Medlem
jellesis avatar
Tack! Klarade precis 1,5 sekunder helt stilla haha... Ska testa att gå omkring, tycker det är så jävla svårt att vara rak i kroppen då bara. Brukar se ut som en skorpion eller banan när jag försöker gå omkring.
Citera
2008-11-21, 17:20
Medlem
Seraphiums avatar
Keep it up. Handlar om att finna balansen som resten skriver. Lyckades över sommaren hitta denna balans, och nu kan jag göra armhävningar medans jag står på händerna och hoppa för den delen.

Cheers!
Citera
2008-11-21, 18:20
Medlem
don_carleones avatar
Jag är inte så värst duktig själv, kan stå stilla ett par sekunder som mest. Men jag tror att ställa sig mot en vägg för att sedan gå ut lite i taget är ett bra sätt att lära sig. Alltså stå på händer mot en vägg. Skjut sedan ut bena lite och försök balansera en stund innan du ramlar tillbaka mot väggen
Citera
2008-11-21, 18:41
Medlem
BRZMs avatar
Börja gå på breakdance!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in