2005-06-03, 15:47
Medlem
brtkrbzhnvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Äh, det är väl bara om du läser varningsinläggen som det förekommer så mycket, tycker jag. Eller skrivs det hela tiden i nåt forum jag inte besöker så ofta kanske?
Det är förstås främst varningar och liknande som innehåller ordet, typ för att det blivit en fast fras för många moderatorer, men det finns i ganska många vanliga inlägg också, som detta:
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Anna Book är äckligheten personifierad, men om novellen kan rendera ett gott skratt vore det kul om nån postade en länk...

Odrygt en procent av de svenska Googleträffarna på renderar innehåller ordet Flashback, vilket väl får ses som ganska mycket; Internet är ju typ rätt stort.
Citera
2005-06-04, 18:06
Medlem
De flesta FB-begrepp är inte särskilt originella. Folk leker med orden och de existerar utanför den här plaskdammen också. Flera kommer på samma lyckade ordsammansättning ungefär samtidigt.

Flashback är dock lite eget vad gäller idelig användning av "PK". Många som skränar om PK är just det, FB-PK.
Citera
2006-05-23, 17:45
Medlem
Morientess avatar
Stavfel som endast finns på Flashback!

Innan jag registrerade mig på detta forum hade jag aldrig sett någon stava diskussion "diskution", men här på Flashback ser man det titt som tätt! Är djupt förvånad och undrar om det är en sorts Flashback-sjukdom som någon spridit som en våg genom jag vet inte vad.

Öppet för diskussion
Citera
2006-05-23, 17:47
Medlem
systems avatar
Jag sökte efter ordet "diskution" och resultatet blev:
Visar resultat 1 till 25 av 356, så det kanske ligger något i vad du säger.
Citera
2006-05-23, 17:52
Medlem
Quorthons avatar
Har nog sett 100 olika stavningar på ordet säsong här på flashback
Har även sett hur folk drar ihop 'så att' till "satt". Det verkar dock inte vara unikt för flashback tyvärr :/
Citera
2006-05-23, 17:54
Medlem
Un Perros avatar
Tämligen frekvent ser jag väll.

Men naturligtvis finns det inga stavfel som endast skrivs på FB.

Det händer att jag skriver preteniös ibland om inte hjärnan är påkopplad.

Just diskution har jag sett ett antal gånger också. Först och främst i träningsforumen och dylikt.
Citera
2006-05-23, 18:01
Moderator
Ruskigbusss avatar
Nåja - "diskution" gav 74 700 träffar på Google och den första FB-forum-träffen kom på plats 18 - distanserad av sidor som Passagen och kth.se ...

Några danska sidor fanns med också, kanske stavas det så på danska?

http://www.google.se/search?hl=sv&q=diskution&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta=
Citera
2006-05-23, 18:53
Bannlyst
Anas en ny variant av En rolig lek: Felstavningar på aftonbladet?
Citera
2007-07-19, 22:06
Medlem
Inlägg på Flashback - svåra att läsa

Jag tittar in på Flashback då och då för att läsa ämnen som intresserar mig men avskräcks av den usla svenskan på inläggen. Det är stavfel i drivor, det är anglicismer till höger och vänster, det är grammatiska fel. Jag är av den meningen att dålig svenska försämrar läsförståelsen. Ett eventuellt budskap försvinner bland inläggsskrivarens trevande hantering av språket. Själv slutar jag efter ett tag att läsa inlägg som innehåller dålig svenska. Flashback är ett monument över att den svenska skolan har misslyckats i sitt uppdrag att bibringa elever kunskap.
Citera
2007-07-19, 22:09
Medlem
smalls avatar
Det kan inte vara du som har problem med läsförståelsen? Det är ju väldigt sällan som man inte alls förstår vad som står i inlägget trots diverse stavfel.
Citera
2007-07-19, 22:15
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavel Pikkasuo
Jag tittar in på Flashback då och då för att läsa ämnen som intresserar mig men avskräcks av den usla svenskan på inläggen. Det är stavfel i drivor, det är anglicismer till höger och vänster, det är grammatiska fel. Jag är av den meningen att dålig svenska försämrar läsförståelsen. Ett eventuellt budskap försvinner bland inläggsskrivarens trevande hantering av språket. Själv slutar jag efter ett tag att läsa inlägg som innehåller dålig svenska. Flashback är ett monument över att den svenska skolan har misslyckats i sitt uppdrag att bibringa elever kunskap.

Okej, då vet vi att du tycker det. Ytterliggare ett sätt att göra sina inlägg tydliga (förutom att stava rätt) är ju att börja på ny rad när det är nytt stycke.
Citera
2007-07-19, 22:16
Bannlyst
Jag uppfattar det mer som att problemet ligger i att många tar med sig chat-språket till Flashback.
Dom kan skriva ordentligt om dom vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in