2005-06-02, 20:39
Medlem
dIRe_s avatar
Fjärsing, fjärsingtråd - Tråd liknande denna:

http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=4166
Citera
2005-06-02, 20:48
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dIRe_
Fjärsing, fjärsingtråd - Tråd liknande denna:

http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=4166

Well, fjärsning är ju en fisk även utanför FB.

Citat:
fjärsing subst. ~en ~ar
ORDLED: fjärs-ing-en
• en med gifttaggar försedd (mat)fisk som ofta gräver ned sig i sanden på grunt vatten längs svenska västkusten
Citera
2005-06-02, 20:48
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
M_A_R kallar "såna som mig" för raskramare. D.v.s vi som inte hatar invandrare.

Är det inte rasfrämlingskramare han brukar skriva?
Citera
2005-06-02, 20:53
Medlem
dIRe_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Well, fjärsning är ju en fisk även utanför FB.
no shit
Citera
2005-06-02, 21:20
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
PM är en förkortning av det latinska ordet Promemoria, som betyder något i stil med "litet meddelande". Det engelska ordet "memo" och "pm" står för samma sak. Alltså ett meddelande som är mindre än ett brev eller mail, men som ändå inte går i realtid. Man skulle kunna jämföra det med någon sorts elektronisk post-it lapp.

Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Inget av det behöver vara fel, utan snarare att båda varianterna är rätt.

Jo, du har fel, alldeles fruktansvärt fel. Bland det felaste jag har sett någon ha, någonsin. Fast det kanske var med flit? Man behöver ju knappt ens tänka för att förstå vad promemoria betyder.
Citera
2005-06-02, 21:31
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dIRe_
no shit

Nej, inte skit, utan fisk. En sån där som simmar.
Citera
2005-06-02, 22:17
Medlem
Nisse Bagares avatar
Tja, "könspralin" är väl ganska så internt
Citera
2005-06-03, 15:03
Medlem
brtkrbzhnvs avatar
Forat 'forumet' är ett ord jag sett blott på FB, och det tycks användas av dussintals procent.
Rendera i 'rendera' har jag inte heller stött på annorstädes, men ock det är här vanligt bland diverse imbeciller.
Citera
2005-06-03, 15:09
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brtkrbzhnv
Forat 'forumet' är ett ord jag sett blott på FB, och det tycks användas av dussintals procent.
Rendera i 'rendera' har jag inte heller stött på annorstädes, men ock det är här vanligt bland diverse imbeciller.

Ska du inte börja tjafsa om schema/schemata också?? Du är alldeles för högtravande !!
Citera
2005-06-03, 15:11
Moderator
impieteers avatar
Citat:

Jepp, forumet använder jag istället för forat, lite språklig inkonsekvens får man bjuda på.

Vad menade du med "rendera"? Som att "den plumpa kommentaren renderade honom en smäll på käften" eller som "grafiken är renderad"?
Citera
2005-06-03, 15:25
Medlem
brtkrbzhnvs avatar
Citat:
Jepp, forumet använder jag istället för forat, lite språklig inkonsekvens får man bjuda på.
Vad menar du? Forumet är ju den normala formen, *forat en underlig avart.

Citat:
Vad menade du med "rendera"? Som att "den plumpa kommentaren renderade honom en smäll på käften" eller som "grafiken är renderad"?

Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Som sagt, eftersom två varningar inom 3 månader (ca 400 inlägg för en daglig användare som jag) renderar i bannlysning så tycker jag att man som användare kan kräva lite mer effort av moderatorerna.
Citat:
Ursprungligen postat av avdagata
Att kräva en moderators avgång pga att han uttrycker sig på ett sätt som sticker i ögonen på många, men ändå inte bryter mot en regel (förutom OT-regeln, men den renderar knappast i en varning) är ju löjligt.

Överlag är ju rendera ett väldigt överanvänt ord här på FB, jämfört med resten av samhället.

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Lerghagen
Ska du inte börja tjafsa om schema/schemata också?? Du är alldeles för högtravande !!
Användes schemata överallt utom på FB, där scheman användes, skulle jag nog ha nämnt ock det, men nu är ju inte det fallet.
Citera
2005-06-03, 15:33
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Överlag är ju rendera ett väldigt överanvänt ord här på FB, jämfört med resten av samhället.

Äh, det är väl bara om du läser varningsinläggen som det förekommer så mycket, tycker jag. Eller skrivs det hela tiden i nåt forum jag inte besöker så ofta kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in