2008-11-20, 23:38
Medlem
Doktor_Blys avatar
Håller på att snygga till lite i XP burken, och undrar om det på något sätt går att ta bort texten "Windows XP Professional" i den vänstra kanten när man kör Klassisk startmeny?

Tack på förhand!
/Bly
Citera
2008-11-21, 08:25
Medlem
psychotropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor_Bly
Håller på att snygga till lite i XP burken, och undrar om det på något sätt går att ta bort texten "Windows XP Professional" i den vänstra kanten när man kör Klassisk startmeny?

Tack på förhand!
/Bly

Byt bara till ett annat tema.
Citera
2008-11-21, 12:25
Medlem
Doktor_Blys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychotropic
Byt bara till ett annat tema.
Nej jag vill köra på Windows klassisk. Har dessutom stängt av tjänsten "Themes".
Citera
2008-11-21, 13:20
Citat:
Nej jag vill köra på Windows klassisk. Har dessutom stängt av tjänsten "Themes".

och du ville snygga till lite?
Citera
2008-11-21, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
hahaha
Citera
2008-11-21, 14:16
Medlem
vanbboys avatar
Citat:

Tack på förhand!
/Bly

Om du använder klassisk startmeny, så välj "Customize..." -> "Show Small Icons in Start menu".
Citera
2008-11-21, 16:21
Medlem
Doktor_Blys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
Med snygga till menade jag inte "styla" någonting, uttryckte mig ganska dumt. Men föredrar ett gränssnitt och jag tycker Windows klassisk kombinerad med lite egna styles här och där är snyggt, plus att det inte drar någon prestanda som dessa teman annars slukar
Citat:
Ursprungligen postat av vanbboy
Om du använder klassisk startmeny, så välj "Customize..." -> "Show Small Icons in Start menu".
Tackar, att ikonerna även blev mindre ser jag bara som en bonus så mycket som jag jobbat "under huven" på XP skäms jag nästan lite över att jag inte hittade denna mycket simpla funktionen.

EDIT: Ångrade mig, det såg inte speciellt snyggt ut med mindre ikoner. Någon som vet om det går att ta bort texten annars, eller åtminstone ändra bilden/texten till något eget?
Senast redigerad av Doktor_Bly 2008-11-21 kl. 16:26.
Citera
2008-11-21, 23:55
Medlem
Rabbelitos avatar
Citat:
Med snygga till menade jag inte "styla" någonting, uttryckte mig ganska dumt. Men föredrar ett gränssnitt och jag tycker Windows klassisk kombinerad med lite egna styles här och där är snyggt, plus att det inte drar någon prestanda som dessa teman annars slukar

Tackar, att ikonerna även blev mindre ser jag bara som en bonus så mycket som jag jobbat "under huven" på XP skäms jag nästan lite över att jag inte hittade denna mycket simpla funktionen.

EDIT: Ångrade mig, det såg inte speciellt snyggt ut med mindre ikoner. Någon som vet om det går att ta bort texten annars, eller åtminstone ändra bilden/texten till något eget?

Nja, vad jag vet är detta enda sättet. Annars finns ju google..
Citera
2008-11-22, 01:22
Medlem
KaoseTs avatar
Har du provat att köra TweakUI? Där borde den inställningen finnas med.
Citera
2008-11-22, 01:25
Medlem
Doktor_Blys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaoseT
Har du provat att köra TweakUI? Där borde den inställningen finnas med.
Antar att det är samma som Tweak and Tune? Isåfall är svaret att den funktionen inte finns där tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in