Flashback bygger pepparkakshus!
2008-11-20, 22:20
Bannlyst
Hur många har testat Red Hat eller Fedora och vad tycker ni om det?

Vad är bra resp. dåligt och vilka förbättringar skulle ni vilja se?

Är Red Hat nåt ni skulle kunna tänka er att kunna köpa/använda?

Och i så fall varför eller varför inte?
Senast redigerad av ubuntu33 2008-11-20 kl. 22:33.
Citera
2008-11-21, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ubuntu33
Hur många har testat Red Hat eller Fedora och vad tycker ni om det?

Tja, jag använde Red Hat sist runt -96, på den tiden var det den bästa... eller i alla fall mest användarvänliga disten.

Citat:
Är Red Hat nåt ni skulle kunna tänka er att kunna köpa/använda?

Och i så fall varför eller varför inte?

Köpa, nej - inte om man inte behöver support, CentOS är ju fritt. Funderar på att slänga in det på en maskin för att ta en RHCE men det är också enda anledningen jag ser att att använda RH/Fedora/Centos idag (har sedan länge växt ihop med Debian).
Citera
2008-11-21, 02:37
Medlem
junks avatar
Vi kör CentOS på jobbet och det började bli rätt bra vid 4.4 och nyare dock så kommer ju alltid säkerhetsuppdateringer först till RedHat innan det finns till CentOS.

Jag gillar inte RedHat's licence bök och förstår inte riktigt varför företag friviligt betalar licencer när det finns alternativ som är helt fria. Dock så kan det vara bra med support för enterprise lösningar känns dock som att linux varit moget väldigt länge nu och att det i flesta fall ej behövs.

Debian är min favorit när det gäller server OS gillar patchpolicyn att endast patcha säkerhetshål och allvarligabuggar. RedHat/CentOS kommer det ner väldigt mycket nya versioner av program och en ny kernel minst i månaden vilket gör patchning rätt tråkigt, sen är ju yum en katastrof mot apt som pakethanterare.
Citera
2008-12-02, 04:49
Bannlyst
Fedora 10 släpptes ganska nyligen och den verkar fungera bra.

Nån som prövat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in