Citat:
Ursprungligen postat av Frag_Wurm
Detta är ett skolprojekt, för er information.
Tror du att USAs regering var inblandade i attentatet mot WTC den 11 September?
Svara på följande:
* Vad tror du? Och vad grundar du din åsikt på?
* Vart bor du?
* Hur gammal är du?
Snälla börja inga debatter i denna tråd, enbart era åsikter och information!
Tack på förhand // Pontus Carlsson
1. Den officiella versionen stämmer i allt väsentligt. Detaljer kanske är något avvikande, och jag utesluter inte att man i efterhand mörkat saker för att dölja inkompetens eller annat (men det är ren spekulation, inte något jag har funnit skäl att tro på). Men alla de stora puckarna i den officiella versionen stämmer, dvs. 19 kamelfösare kapade fyra plan som de sen körde in i saker, WTC 1, 2 & 7 rasade som en följd av detta utan hjälp från bomber. USA kan på sin höjd anklagas för att inte vara tillräckligt effektiv i att förhindra det hela, men det är alltid lättast när man sitter med facit i hand. De togs på sängen den dagen och framstod som hittehjon i världens ögon.
Ovanstående grundar jag på tillgänglig bevisning som vittnesmål, vrakdelar, DNA-tester, flygmanifest, seismiska mätningar, kaparnas historik, ekonomiska transaktioner, videoupptagningar etc. samt frånvaron av hård bevisning för alternativa teorier (trots att detta torde vara den mest granskade händelsen i mordern tid).
2. Jönköping
3. 30-40
Och några fotnoter och tips:
1. Jag hoppas att ni i statistikundervisningen fått lära er om representativt urval. Nu kanske det är hela grejen, att jämföra svaren du får här med svar från andra ställen i samhället, och i så fall är ju allt fine and dandy. Men om så inte är fallet så måste du inse att svaren härifrån inte blir ett representativt sample från befolkningen i stort.
2. Det är bra om du hade specat färdiga åldersgrupper på förhand. Gissningsvis vill ni dela in svaren efter åldersgrupper, det är det normala vid en statistisk enkät. Då vill ni själva ha koll på vilka dessa grupper är och hur många.
3. En intressant fråga hade också varit om folks utbildningsnivå. Jag gissar att man kunnat se en klar trend att ju mer utbildning folk har desto mindre är risken att de är foliehattar.
I övrigt, lycka till med arbetet!
/ Pad