2008-11-20, 11:22
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Allt viktigt har jag på min server kör jag regelbunden backup på genom att köra rSync mot en i Vista utdelad och Debian monterad katalog på min stationära dator. Backupen funkar hur bra som helst, men av någon anledning funkar inte åäö. Skapar jag en fil i Debian och kollar den i Vista så funkar åäö. Skapar jag en fil i Vista och kollar under Debian så funkar också åäö. Alltså känns det som om felet inte ligger i Samba eller något som har med den biten att göra, men jag blir inte riktigt klok på var det i så fall går att fixa i rSync.
Det enda jag har i /etc/fstab som rör detta är följande:

Kod:
//192.168.0.104/backup  /mnt/backup  cifs exec,credentials=/etc/cifspw 0 0
Några förslag?
Citera
2008-11-20, 21:00
Moderator
Siegfrids avatar
Pröva lägg till ,iocharset=utf8 i fstab.
Citera
2008-11-21, 23:12
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Tackar så mycket. När jag började testa runt lite efter ditt tips så insåg jag att det inte var rsync som låg bakom, utan faktiskt monteringen av nätverksresursen. Anledningen till att jag trodde det var rSync som låg bakom är att rSync är det enda jag har som skriver från Debian till Vista och där jag sen läser i Vista. Det enda märkliga där är att filerna skapas från Vista från första början, men jag får gräva vidare lite. Tyvärr funkade det inte att bara lägga till iocharset, men det är ett stort steg på vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in