Hejsan fb, har ett problem med min dator, har sökt men inte lyckats hitta något liknande.
Det började med att jag bestämde mig för att testa Windows Vista, jag gjorde precis som jag brukade göra när ja installerade Xp förut, dvs gick in i bios och valde att starta från cdn! Allt gick bra och jag installerade Vista.
När jag kommer in och Vista är installerat så märker jag att allt som fanns på datorn innan är kvar! Inte så konstigt med tanke på att jag aldrig formaterade datorn! Det som är mysko är att jag har försökt med alla alternativ hitta hur man gör det från en Vista skiva men inte lyckats. Har också delat upp min hårddisk i två partiotioner och installerat Vista även på den andra för att sedan försöka formatera den första när jag startat datorn från den andra. Utan lycka! det står i princip "det går inte"
Så jag bestämde mig för att skita i Vista och installera XP igen. Jag väljer att starta från cdn! Den börjar ladda allt som behövs men precis innan steget där jag ska få välja om man ska formatera eller snabbformatere osv så blir det Blue screen!
Det står att det har blivit ett systemfel och att jag skall kolla om datorn har virus och ta bort eventuella hårddiskar som jag har installerat. Jag har kollat om jag har virus och några hårddiskar har jag inte installerat, Vad kan vara felet?