Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-11-19, 21:10
Medlem
Pluviuss avatar
Hej!
Kanske ett löjligt problem, men jag är stomped.
Skulle customiza min "Show Desktop" ikon i Quick Launch-fältet, men jag hitta inget sätt att göra det på. Kom på att man kan byta ikon lätt på genvägar, så jag skapade en genväg till den och tog bort originalet, och sen tänkte jag sätta Target på "original-Show Desktop"... men nu hittar jag inte Show Desktop och jag får inte tillbaka den igen när jag ställer in att det ska synas i Taskbar and Start Menu Properties.
Så vän av ordning undrar vart fan den tog vägen?!

Tack på förhand!
(Sorry om det här är en idiotfråga, hänger inte på data&teknologi-delen av FB allt för ofta )
Citera
2008-11-19, 21:15
Medlem
Rabbelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluvius
Hej!
Kanske ett löjligt problem, men jag är stomped.
Skulle customiza min "Show Desktop" ikon i Quick Launch-fältet, men jag hitta inget sätt att göra det på. Kom på att man kan byta ikon lätt på genvägar, så jag skapade en genväg till den och tog bort originalet, och sen tänkte jag sätta Target på "original-Show Desktop"... men nu hittar jag inte Show Desktop och jag får inte tillbaka den igen när jag ställer in att det ska synas i Taskbar and Start Menu Properties.
Så vän av ordning undrar vart fan den tog vägen?!

Tack på förhand!
(Sorry om det här är en idiotfråga, hänger inte på data&teknologi-delen av FB allt för ofta )

Varför inte bara trycka windows tangenten (den med flaggan på) + D? Det är kortkommando för "visa skrivbordet"
Citera
2008-11-19, 21:18
Medlem
oscarericsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbelito
Varför inte bara trycka windows tangenten (den med flaggan på) + D? Det är kortkommando för "visa skrivbordet"
Oxå flagga + M
Citera
2008-11-19, 21:19
Medlem
Pluviuss avatar
Hmm, true! men jag som tyckte om min ikon
Den var bra att ha när man bara sitter och meckar och inte orkar använda vänsterhanden. Jag vill verkligen ha den tillbaka!
Citera
2008-11-19, 21:20
Medlem
Flytande_argots avatar
Starta notepad och skriv:
Citat:
[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop

och spara sedan filen som Show Desktop.scf i :

C:\Documents and Settings\username\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

Där username är ditt användarnamn.
Citera
2008-11-19, 21:21
Medlem
Rabbelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot

C:\Documents and Settings\username\Application Data\ Microsoft\Internet Explorer\ Quick Launch

Ligger verkligen quicklaunchen i internet explorer mappen? Kan vara så men jag tycker det känns jävligt fel då den inte har något som helst med browsern att göra
Citera
2008-11-19, 21:27
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ligger verkligen quicklaunchen i internet explorer mappen? Kan vara så men jag tycker det känns jävligt fel då den inte har något som helst med browsern att göra

Det är bara att testa, snabbknappen dyker upp när man sparar filen där.
Citera
2008-11-19, 21:33
Medlem
Pluviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot

C:\Documents and Settings\username\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

TACK! Helt lysande. Nu fick jag ordnat alltihop. Bockar och bugar.
Citera
2008-11-19, 21:34
Medlem
Rabbelitos avatar
Tror dig. Orkar inte testa + har avaktiverat snabbstartfältet (vet ej när, hur, eller om jag ens gjorde det själv) men av någon anledning är det borta
Citera
2008-12-23, 18:33
Citat:
Tror dig. Orkar inte testa + har avaktiverat snabbstartfältet (vet ej när, hur, eller om jag ens gjorde det själv) men av någon anledning är det borta

på eng:

högerklicka > toolbars > quick launch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in