2008-11-19, 21:03
Medlem
Ska snart flytta och börjat planera inredningen i nya lägenheten. Sovrummet kmr gå i grönt, brunt, beige/sand och lite guld. Funderar på vad jag ska göra i vardagsrummet.

Har tv-möbel från ikea som är svart, och soffan blir naturvit/ljust beige. Även tv-bordet är svart, men det ska väl bytas ut så småningom. Vilka färger kan jag matcha med det? Vill gärna ha bokhylla och andra möbler, men inget mer svart helst. Förslag?
Citera
2008-11-20, 01:45
Medlem
Svart och vinrött är snyggt ihop, svart och lila också ser bra ut i ett vardagsrum. Ljusa färger ihop också lättar upp lite, så det inte blir för mörkt.
Citera
2008-11-20, 18:46
Medlem
Ja, har också tänkt på vinröd. Vad tror du om möbler? Finns det någon träfärg som passar med svarta möbler?
Citera
2008-11-21, 02:36
Medlem
Mörka träslag som mahogny (med lite rött i) går bra ihop tycker jag. Eller brun ek. Snyggast är ju om man får lite balans på sakerna. D vs inte för mörkt i rummet och inte för ljust/sjukhusaktigt. Kanske ett svart vardagsrums bord, en svart hylla och en svart lampfot. Sedan en ljus soffa, med vinröda och svarta kuddar, vinröda gardiner (med lite glans i tyget) och en ljus matta till. Så får du det lite coolt och lite färg, samtidigt som det inte blir för mycket. Man kan fixa matchande blomkrukor till, kanske i bara vitt eller bara i svart. De kan man måla själv också hur lätt som helst. Kuddar kan man sy enkelt själv, och ett bord kan man enkelt byta färg på också. Kanske måla det vinrött? Kapa av benen på så det blir riktigt lågt? Använd lite fantasi!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in