Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-11-19, 13:02
Medlem
dojchs avatar
Hejsan!

Jag använder mig av spotify för att lyssna på musik, väldigt praktiskt.

Men så tänkte jag att att jag skulle använda Audacity till några av de låtar som jag vill ha på skiva(alltså spela in det som ljudkortet spelar upp)

Allt gick jätte bra tills jag hade den färdiga mp3 låten på skrivbordet.

Den gick 3x så fort som originalet. Om jag exporterade den som waw så funkade det juh. Men då får jag ju bara plats med kanske 6 låtar på en skiva.

Är det något trick från Spotifys sida eller går det att komma runt ( fel inställningar ? )

Tack på förhand
Citera
2008-12-30, 17:19
Bannlyst
Jag använder mig också av spotify såklart, riktigt härligt program dock saknas ju funktionen att kunna ladda ner låtarna lätt med t ex atube catcher som man använder till youtube ..

jag får dock inte ens audacity att fungera för mig, dfattar inte hur jag ska få det att funka, programmet säger att samplingsfrekvensen är fel på något sätt, skulle du ts kunna tänka dig att hjälpa mig att få igång mitt audacity pelase, skulle va snällt ..
Citera
2008-12-30, 17:30
Medlem
norces avatar
Jag fattar inte grejen med att spela in från spotify, varför inte bara ladda ner?
Citera
2009-01-02, 11:17
Medlem
Tomorrow Knowss avatar
Citat:
Jag fattar inte grejen med att spela in från spotify, varför inte bara ladda ner?

Det finns låtar på spotify jag inte har hittat på nätet, exempelvis "Ung och Stolt" av Eva Dahlgren.

För övrigt går det utmärkt för mig att spela in från spotify med audacity, inga problem alls.
Citera
2009-01-04, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomorrow Knows
Det finns låtar på spotify jag inte har hittat på nätet, exempelvis "Ung och Stolt" av Eva Dahlgren.

För övrigt går det utmärkt för mig att spela in från spotify med audacity, inga problem alls.

Då har du nog inte letat så mycket. Den finns på piratebay.. låten alltså..
Citera
2009-01-04, 19:03
Medlem
ischs avatar
Musik -> IT
Citera
2009-01-04, 19:49
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dojch
Hejsan!

Jag använder mig av spotify för att lyssna på musik, väldigt praktiskt.

Men så tänkte jag att att jag skulle använda Audacity till några av de låtar som jag vill ha på skiva(alltså spela in det som ljudkortet spelar upp)

Allt gick jätte bra tills jag hade den färdiga mp3 låten på skrivbordet.

Den gick 3x så fort som originalet. Om jag exporterade den som waw så funkade det juh. Men då får jag ju bara plats med kanske 6 låtar på en skiva.

Är det något trick från Spotifys sida eller går det att komma runt ( fel inställningar ? )

Tack på förhand

Du får inte plats med mer eller mindre på en skiva beroende på om det är Wav eller MP3. När det gäller ljud är det den totala längden som bestämmer, åtminstone när det gäller "vanliga" spelare dvs sådana som inte kan spela upp MP3.
Citera
2009-01-10, 14:10
Medlem
Jag kanske bara är lite dum, men när jag använder audacity så kan jag inte lyckas att få ut själva inspelningen i mp3. Nån som kan hjälpa
Citera
2009-01-10, 14:19
Medlem
Jag får inte ens ett ljud när jag spelar in med audacity. läste att det fungerar dåligt på vista när man ska spela in. jag fick inte till det och la inte ner så mycket tid på det heller.
Citera
2009-01-10, 14:51
Bannlyst
Jag har ingen riktig koll på audacity, men prova med soundforge istället? Det brukar ju fungera till skumma saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in