• 1
  • 2
2008-11-20, 19:26
Medlem
Jaja ta det lungt varför hetsar alla upp sig?.. Tillbaka till ämnet nu! Hon var snäll och köpte dvd nu istället. Jag brände istället vista 32bit i 1x och nu bootar den från skivan iallafall. Men under installationen behöver datorn startas om och när den startar upp igen ser det ut som den försöker boota från hårdisken lr ngt men ger upp och säger "press any bottom to boot from cd or dvd". Man kan inte göra annat än att boota från cdn igen men den fortsätter ju inte installationen. istället är det enda man kan göra att börja om. Den märker att windows redan finns och säger att den flyttar över den gamla installationen i en mapp kallad "old windows". Sedan börjar allt om.
Tänkte först att hårdiskarna inte stog med i boot-listan men de stod på andra platts, med cd-läsarn som första.
Vad kan vara fel? Vore oerhört tacksam för svar.
Citera
2008-11-20, 19:33
Medlem
Rabbelitos avatar
När det står press any (bottom? tror du menar button, bottom betyder nämligen röv) button to boot from CD/DVD ska du trycka på en knapp.
Citera
2008-11-20, 19:48
Medlem
HAHAHA! :P Asså! var det en KNAPP man skulle trycka på? inte konstigt att d inte funka då^^

Nemen seriöst nu=P Kanke glömde skriva det men när den texten kommer upp efter installationen så har man ngn sekund att trycka på en knappannars hänger sig hela datorn.. Om man nu trycker på en knapp så kommer man bara tillbaka till menyn där man väljer vart man vill att windows ska installeras och allt börjas om..=/ den fortsätter liksom aldrig installationen efter omstart. Funkar för ALLA andra som laddat ner samma torrent och eftersom den itne ens ville boota med vista 64 så borde ngt vara fel. Frågan är vad?
Citera
2008-11-21, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ööööööHH
HAHAHA! :P Asså! var det en KNAPP man skulle trycka på? inte konstigt att d inte funka då^^

Nemen seriöst nu=P Kanke glömde skriva det men när den texten kommer upp efter installationen så har man ngn sekund att trycka på en knappannars hänger sig hela datorn.. Om man nu trycker på en knapp så kommer man bara tillbaka till menyn där man väljer vart man vill att windows ska installeras och allt börjas om..=/ den fortsätter liksom aldrig installationen efter omstart. Funkar för ALLA andra som laddat ner samma torrent och eftersom den itne ens ville boota med vista 64 så borde ngt vara fel. Frågan är vad?

Hur gammal är TS?

OnT: Testa att rycka ut alla diskar utom den som skall användas, även usb minnen, kortläsare odyl. Brukar hjälpa bra när man får in sådana datorer på service med randomfel vid installation av vista.
Citera
2008-11-21, 08:01
Medlem
Ireqoms avatar
Min dator startade alltid upp sådär förr när jag hade en CD i CD läsaren.
Så det står att jag ska trycka på "any button" när det kommer upp.

Jag väntade ca:10 sekunder sen försvann det och OS startar.
Prova att vänta lite och se om det försvinner och går vidare till installationen.
Citera
2008-11-21, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ireqom
Min dator startade alltid upp sådär förr när jag hade en CD i CD läsaren.
Så det står att jag ska trycka på "any button" när det kommer upp.

Jag väntade ca:10 sekunder sen försvann det och OS startar.
Prova att vänta lite och se om det försvinner och går vidare till installationen.

Nae väntar man i några sekunder så hänger sig hela datorn..
Ska prova koppla ur ena hårdisken isåfall. Tack för svaren!
Citera
2008-11-22, 11:38
Medlem
Att rycka ur alla hårddiskar när man nyinstallerar är standard på den här kanten, inte alltid bios/installationen radar upp diskarna i samma ordning som Windows, sen sitter man och tittar på storleken på partitionerna och försöker gissa sig till vilken det var man hade tänkt sig att installera på...

Om nu inte den här brända versionen funkar, testat med att hitta en annan?
Citera
2008-11-22, 11:59
Medlem
tandlöss avatar
Men helvete

Nu kanske du har fattat varför du inte ska hålla på och peta i nått som du helt klart inte begriper dig på.

Gå och köp Vista så funkar för så det gå nör man ska hålla på och peta i allt som inte behövs. Det finns en bra regel i datavärlden. Försök inte fixa det som redan fungerar.
Citera
2008-11-22, 13:41
Medlem
Rabbelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tandlös
Nu kanske du har fattat varför du inte ska hålla på och peta i nått som du helt klart inte begriper dig på.

Gå och köp Vista så funkar för så det gå nör man ska hålla på och peta i allt som inte behövs. Det finns en bra regel i datavärlden. Försök inte fixa det som redan fungerar.

Äsh, man vill väl ha lite spänning i vardagen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in