2008-11-18, 15:57
Medlem
igår funkade allt fin fint.. idag har jag fel upplösning, kan inte hitta den andra skärmen (körde dual screen) kan inte ställa in rätt upplösning heller :S fattar inte vad som kan ha hänt? tänkte starta envyng för att fixa de nya drivisarna igen men kan inte hitta de :S? har 8800gts och ubuntu 8.10
Citera
2008-11-18, 16:11
Medlem
Har du provat att ändra upplösningen via Nvidia x server settings?!
Citera
2008-11-18, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wander
Har du provat att ändra upplösningen via Nvidia x server settings?!

sudo nvidia-settings eller? för de är de jag kör nu gällefall... fattar inte vad som hänt då allt funkade bra igår :O
Citera
2008-11-18, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leothlon
sudo nvidia-settings eller? för de är de jag kör nu gällefall... fattar inte vad som hänt då allt funkade bra igår :O

...
Citera
2008-11-19, 22:48
Medlem
Über_NeophytEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leothlon

öppna terminalen skriv 'sudo nvidia-settings' klicka på nvidia x-server settings' (eller snarlikt) rätta till alla inställningarna efter behag. Klicka sedan på save to config.

Du sa att du hade andvänt det nu så det skall nog inte bli några problem. Förmodligen så har din config-fil till x-servern muppat ur eller dylikt, vet inte varför sådant händer, den kanske plötsligt inte kände igen en av skärmarna eller något I den stilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in