2008-11-18, 15:41
Bannlyst
I januari i år köpte jag ett nytt hus i Hovås här i Göteborg. Det är en villa på 318 kvadrat med 7 rum och kök. Jag anlitade en firma som byggde om det utifrån mina synpunkter, och nu har det stått klart i närmare 2 månader och jag kommer ingen vart. Känns verkligen skittrist eftersom att tanken med huset var att jag skulle få tid över till att infria alla mina "inredningsdrömmar". Och nu har jag absolut NOLL idéer på vad man skulle kunna göra för roliga "inredningsgrejer" som t,ex en biosalong. Känns så jävla bittert.

Är säker på att ni har fler idéer än vad jag har på lager, så överrös mig bara!

Även tips på snygga möbler/lösningar tar jag emot med stor glädje.

Bifogar två ritningar så ni ser hur det ser ut.
Entreplan http://img84.imageshack.us/my.php?image=dispnov1rj3.jpg
Övervåning http://img84.imageshack.us/my.php?image=dispnov2qy9.jpg
Citera
2008-11-18, 16:02
Avslutad
Ifall du är helt tom i bollen angående inredningen så kan det vara bra att bege sig till typ Mio eller någon liknande butik och hyra hem en inredare som går runt i ditt hus och gör upp en lista på vilka olika möbler som skulle passa in i ditt hem. Känner några som gjort det och de är rätt nöjda även fast de inte använde inredarens lista fullt ut utan använde den mer som en fingervisning.

Sovrummet längst upp till höger i entréplanet verkar vara runt 3x3 meter, skulle säkert passa bra som biosalong ifall du vill ha det, annars kan du väl lägga biosalongen i ungdomsrummet på övre plan? Kolla runt här för inspiration för hur en biosalong skall vara.

Annat än så vet jag faktiskt inte, lite svårt att inreda åt någon annan då man inte vet vad de tycker om.
Citera
2008-11-18, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rytterstedt
Ifall du är helt tom i bollen angående inredningen så kan det vara bra att bege sig till typ Mio eller någon liknande butik och hyra hem en inredare som går runt i ditt hus och gör upp en lista på vilka olika möbler som skulle passa in i ditt hem. Känner några som gjort det och de är rätt nöjda även fast de inte använde inredarens lista fullt ut utan använde den mer som en fingervisning.

Sovrummet längst upp till höger i entréplanet verkar vara runt 3x3 meter, skulle säkert passa bra som biosalong ifall du vill ha det, annars kan du väl lägga biosalongen i ungdomsrummet på övre plan? Kolla runt här för inspiration för hur en biosalong skall vara.

Annat än så vet jag faktiskt inte, lite svårt att inreda åt någon annan då man inte vet vad de tycker om.

Aha, ja det låter kanske som en bra idé! Jag bor i hus nu också, och en del möbler vill jag spara, så jag är inte HELT utan. Men nästan!

Jag funderar på att lägga biosalongen på övre plan, där i det s.k "ungdomsrummet". Lite mer ostört där får jag en känsla av.

Tack för länktipset, det var en häftig sida, nu ska jag få inspiration!
Citera
2008-11-18, 16:48
Medlem
Vazztings avatar
Du har det väldiiiigt schysst!
Gå inte för fort fram nu utan gör det skit snyggt!

Jag är intresserad som fan av design och hemmabio.
Jag hade det fint möblerat i min gamla lägenhet, tyvärr var det en hyres lägenhet så jag kunde inte göra så mycket.
Du kan få se bilder om du vill.

Men jag håller på att spara pengar nu så jag bor i en ruten etta
Jag kommer senare köpa ett schysst radhus/hus. Vi får se.

Har faktiskt en 92" hembio med fullhd projektor så jag kan ganska mycket om ämnet.

Jag skulle gärna vilja bli uppdaterad och följa din inredning.
Har mycket ideer om du vill ha hjälp!
Citera
2008-11-18, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vazzting
Du har det väldiiiigt schysst!
Gå inte för fort fram nu utan gör det skit snyggt!

Jag är intresserad som fan av design och hemmabio.
Jag hade det fint möblerat i min gamla lägenhet, tyvärr var det en hyres lägenhet så jag kunde inte göra så mycket.
Du kan få se bilder om du vill.

Men jag håller på att spara pengar nu så jag bor i en ruten etta
Jag kommer senare köpa ett schysst radhus/hus. Vi får se.

Har faktiskt en 92" hembio med fullhd projektor så jag kan ganska mycket om ämnet.

Jag skulle gärna vilja bli uppdaterad och följa din inredning.
Har mycket ideer om du vill ha hjälp!

Det vore väldigt trevligt, fläska upp lite bilder!
Citera
2008-11-18, 19:08
Medlem
Vazztings avatar
Sådär jaa!

http://img396.imageshack.us/my.php?image=p5041123wn1.jpg

http://img184.imageshack.us/my.php?image=p5011105rl0.jpg

Det är ju inte allt för snyggt, men det är svårt att vilja göra snyggt när man inte får göra om mycket, pga hyresrätt.

Går du in på minhembio.se hittar du massor med snygga biorum
Citera
2008-11-18, 19:35
Bannlyst
Citat:
Sådär jaa!

http://img396.imageshack.us/my.php?image=p5041123wn1.jpg

http://img184.imageshack.us/my.php?image=p5011105rl0.jpg

Det är ju inte allt för snyggt, men det är svårt att vilja göra snyggt när man inte får göra om mycket, pga hyresrätt.

Går du in på minhembio.se hittar du massor med snygga biorum

Nu har jag fått himla mycket inspiration till en bio. Bara 7 rum kvar
Citera
2008-11-18, 20:17
Medlem
Vazztings avatar
Förstår de, det finns ju ett par schyssta biorum där

Men det finns hela hus dom visar med där, väldigt stilrent och snyggt.

Jag ska se, jag hade någon sida förut med riktigt designade rum.

Kolla annars på hemnet.nu?

Där kan du ju se möblerade rum på villor till salu.
Citera
2008-11-18, 20:24
Bannlyst
Citat:
Förstår de, det finns ju ett par schyssta biorum där

Men det finns hela hus dom visar med där, väldigt stilrent och snyggt.

Jag ska se, jag hade någon sida förut med riktigt designade rum.

Kolla annars på hemnet.nu?

Där kan du ju se möblerade rum på villor till salu.

Jo jag vet! Jag är egentligen ganska på det klara med hur jag vill ha det. Tänk whiskey, cigarr, mörkt trä, stora grejer, blanda gammalt med nytt. Men jag vill bara se schyssta lösningar på just det! Och kanske någon rolig grej man kan göra då man har rum över.
Citera
2008-11-18, 20:30
Medlem
Vazztings avatar
ah fyfan vad nice det skulle vara kan jag föreställa mig!

Du ska ju ha ett riktigt tropiskt spa/badrum också!

Men jag vill se sen hur det går och vara med lite och se, det skulle vara jäkligt kul! Ett mäktigt hus är för mig hur viktigt som helst.

Du kan visa mig förståelse hur det ska se ut så ska jag hjälpa dig och hitta saker du behöver.
Citera
2008-11-18, 20:54
Bannlyst
Citat:
ah fyfan vad nice det skulle vara kan jag föreställa mig!

Du ska ju ha ett riktigt tropiskt spa/badrum också!

Men jag vill se sen hur det går och vara med lite och se, det skulle vara jäkligt kul! Ett mäktigt hus är för mig hur viktigt som helst.

Du kan visa mig förståelse hur det ska se ut så ska jag hjälpa dig och hitta saker du behöver.

Båda badrummen är redan kaklade i helsvart. Mycket nöjd med det! Jag skall se om jag kan hitta bilder som speglar det så som jag vill ha.
Citera
2008-11-18, 21:06
Medlem
Vazztings avatar
Okej
Jo jag älskar också badrum som har mörkt kakel, antingen svart eller mörkgrått.

Gillar du whiskey mycket ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in