2008-11-17, 23:42
Medlem
Hello! Installerade nyligen Windows 2003 server på min ena dator, har 3 hårddiskar i den. 1 SATA och 2 IDE. Under installationen av OSet var endast SATAn ikopplad då jag behövde lite IDE kontakter till DVDspelaren. När jag installerat färdig, kopplat in de 2 hårddiskarna och ryckt ur DVDn hittar inte Windows mina nya diskar. BIOSet hittar dom dock... Hur löser man detta?
Citera
2008-11-17, 23:44
Medlem
GanjaFarfars avatar
Gå in på kontrollpanelen, sen admin-
verktyg, datahantering och partitionera hårddiskarna, borde funka annars no idea..
Citera
2008-11-17, 23:54
Medlem
okej, jag hittar diskarna där, vill dock ogärna formatera dem då de har en massa trevlig information. Hur får man igång diskarna utan att behöva formatera dem?
Citera
2008-11-18, 01:43
Medlem
Om du ser diskarna i DISKhanteringen men inte hittar dom i t.ex. "Den här datorn" så är diskarna INTE partionerade. DU har nog formaterat om dom eller något. Testa att boota in i någon valfri Linux distrobution och kolla på så sätt om du ser dom.
Citera
2008-11-18, 19:17
Medlem
Oj, skäms lite nu, måste ha varit riktigt dum igår. I datorhanteringsverktyget (comptuer management) såg jag ju som sagt alla diskarna, det enda jag behövde göra för att få diskarna som jag ville var att högerklicka på dem och sedan klicka "Change Drive letter and paths". Sen ligger dom lydigt och fint under My Computer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in