2008-11-17, 23:31
Medlem
Jag har inte varit inne på några förbjudna sidor Jag har försökt ta bort det med gratis trojjanremover program + adware. Jag har lagliga Norton den nya 2008 men Norton kan inte komma åt dem. Det kommer upp popuppfönster som segar ned hela datorn på varje nätsida+ att det kommer dum reklam, jag blir toookig!! Hur får jag bort skiten?? Någon som har nått tips??
Senast redigerad av Gracegirl 2008-11-17 kl. 23:36.
Citera
2008-11-17, 23:47
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracegirl
Jag har inte varit inne på några förbjudna sidor Jag har försökt ta bort det med gratis trojjanremover program + adware. Jag har lagliga Norton den nya 2008 men Norton kan inte komma åt dem. Det kommer upp popuppfönster som segar ned hela datorn på varje nätsida+ att det kommer dum reklam, jag blir toookig!! Hur får jag bort skiten?? Någon som har nått tips??

Format c:\

Ominstallering heter botemedlet.
Citera
2008-11-17, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratcher

Vad händer om jag formaterar om datorn eller ominstallerar den, försvinner allt jag har spart på den som dokument å bilder då? Är det systemåterställning som gäller? Vad händer då?
Citera
2008-11-18, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracegirl
Vad händer om jag formaterar om datorn eller ominstallerar den, försvinner allt jag har spart på den som dokument å bilder då? Är det systemåterställning som gäller? Vad händer då?

Ditt virus påminner om Norton själv datorn reagerade på samma sätt.
Du blir nog tvungen att göra en backup av allt viktigt på DVD försök inte ta med viruset på din backup och formatera sedan hela C:
Citera
2008-11-18, 00:43
Medlem
truperts avatar
Sök efter anddra trojjaner som kan få dem att ta bort dom som gör så+att dett hjelper mot alt annt okså!

Nejdå, men prova mbam. http://www.malwarebytes.org/mbam.php
Citera
2008-11-18, 01:39
Medlem
- Installera någon 30-dagars version av F-secure, Nod32 eller liknande.

- Finns ju virusprogram som man bootar in i från en CD-skiva vid uppstart och sen rensar bort elakingen på så sätt. Lättare då viruset antagligen är inaktivt då det primära OS:et inte är aktiverat.

- Ofta blir man promptad av Norton eller liknande program att antingen sätta det påstådda viruset i karantän eller att ta bort det. Prova att sätta det i karantän och SEN ta bort det. Brukar fungera bättre då viruset inte byter namn då tydligen..

Lycka till!
Citera
2008-11-18, 03:06
Medlem
swed42s avatar
Ladda hem det här programmet http://pack.google.com/intl/sv/pack_installer.html men markera bara spyware doctor, installera den och kör den så är alla trojaner väck
Citera
2008-11-18, 07:58
Medlem
hasenfrasens avatar
Kör antimalware + superantispyware
Citera
2008-11-18, 15:58
Medlem
Tack

Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Kör antimalware + superantispyware

för alla tips* Jag ska undersöka saken å testa mej fram me dessa* Tack så mkt
Citera
2008-11-18, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1337Granny
- Installera någon 30-dagars version av F-secure, Nod32 eller liknande.

- Finns ju virusprogram som man bootar in i från en CD-skiva vid uppstart och sen rensar bort elakingen på så sätt. Lättare då viruset antagligen är inaktivt då det primära OS:et inte är aktiverat.

- Ofta blir man promptad av Norton eller liknande program att antingen sätta det påstådda viruset i karantän eller att ta bort det. Prova att sätta det i karantän och SEN ta bort det. Brukar fungera bättre då viruset inte byter namn då tydligen..

Lycka till!

Tack"""!! Jag installera ett sånn 30 dagars program, å det tog bort alla trojjanerna, 4a fanns det tydligen* Toppen!! Så om de inte förökar sig nu så kanske jag klarar mej utan att ominstallera hela datorn Tack för alla tips å råd!! Det hjälpte
Citera
2008-11-19, 18:07
Medlem
Okej da...

Citat:
Ursprungligen postat av Ratcher

Viruset kom tillbaka , troligen med nytt namn, inget av programmen kan radera det helt, så det får väll bli att ominstallera å formatera om då, .... Tack för tipset dock.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in