• 1
  • 2
2001-08-06, 15:17
Medlem
tillverkning

Chemizten: Hm, du har nog rätt... Jag ger upp :-)

Affe: förlåt mig, men Chemizten har nog rätt...

Stan
Citera
2001-08-06, 15:55
Medlem
tillverkning

Tja det här med synteser är ju inte helt lätt. Men jag varit bra på kemi så skulle jag ju inte behöva fråga er eller hur.

Chemizten:
Jag har faktiskt läst lite kemi för länge sedan. Men gymnasiekemin är väl lite väl grundläggande för att man ska ha någon större nytta av den.
Det som behövs är väl snarare 10p Organisk kemi(minst).

Stanley:
Ge inte upp!
Citera
2001-08-06, 22:26
Medlem
tillverkning

Affe: okej då. Men du borde kanske, som Chemizten skriver, läsa lite mer allmän kemi först? Fråga gärna!

Jag måste dock påstå att det inte alls krävs att man har läst någonting på universitet... Det räcker att man köper kurslitteraturen och läser, och ett "keen intellect", så kan man nog lista ut både det ena och det andra när det gäller drogkemin.

-Stanley
Citera
2001-08-07, 15:13
Medlem
tillverkning

Stanley: Det var snällt av dig men nu börjar sommarlovet ta slut så jag har inte så mycket tid över just nu.

Jag har läst 5p allmänkemi men det gav inte så mycket tyvärr. Lånade lite böcker förut om organisk kemi men om man fastnar på nåt så har man ju ingen att fråga.

Det jag skulle vilja lära mig är tex när jag ser en reaktionsformel tex ditt affe recept vad som händer och varför. Vissa saker kan ju vara underförstått och skrivs därför inte med i formeln tex reduktion av intermediären.

Jag ska läsa på lite mer så kan jag återkomma med lite mer kvalificerade frågor och inte så många (kanske).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in