• 1
  • 2
2008-11-19, 14:49
Medlem
Säg att det inte är ditt problem att han blev blåst. Säg att du ska ha dina pengar tillbaka oavsett. Sedan skaffar du ett vapen i självförsvars syfte och har det på dig 24/7.

Sen kan terrorn från din sida börja ^^ Beställ massa grejer till hans postadress från offentlig dator, ring från telefonkiosk och beställ hem 100 pizzor till honom från olika pizzerior. När han frågar dig om det är du säger du att du tänker fortsätta tills du får dina pengar.

Blir han vid något tillfälle våldsam tar du fram ditt vapen och misshandlar honom grovt. Sen kan ni kanske vara kvitt.

Är lite riskabelt men jag skulle definitivt inte låtit honom komma undan så lätt.

mvh
Citera
2009-02-05, 19:58
Medlem
Superfjollans avatar
Är man så blåst som betalar innan får man väl skylla sig själv?
Citera
2009-02-06, 14:57
Medlem
Äh, våld gör att du inte får tillbaka några pengar, för några år sedan blev jag blåst på ungefär 4k, hade köpt lite bildelar, grejerna kom inte, och det var cirka 15 mil bort, jag och en polare tog bilen dit och hälsade på hemma hos honom.

Han var i garaget och höll på och mecka tydligen enligt hans sambo, vi fick vägbeskrivning efter lite flörtande. När vi kom fram så visade det sig att han kanske var en lite fulare fisk än vi hade räknat med.

Pengar fick vi inte, och det slutade med tumult där min polare slog ur honom 4 tänder med en en 19 mm blocknyckel som låg väl till hands när han blev hotfull.

Polaren fick fotboja och böter, jag klarade mig undan, men det kunde ha gått värre, själv fick jag en duktig fläskläpp, och det kändes surare efteråt...

Men nog faan tänker C*nn* från Motala både en och två gånger innan han försöker blåsa någon igen!
Citera
2009-02-06, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden-Muhammed
Vänta i 6 månader till ett års tid, sedan kartlägger du hans vanor hur han rör sig , när han kommer och går, vilken väg han brukar ta hem mm.
Sedan väntar du helt enkelt på honom, med skjutvapen eller kniv och dödar han helt enkelt.

För mycket film för dig ?

ONTOPIC: antingen gör du nåt åt det , finns tyvärr inte många vägar att gå när man har med sådana människor att göra .
Eller så är det så att du är blåst på pengarna och får leva med hans hånflinande varje gång du träffar honom .
Citera
2009-02-06, 23:53
Bannlyst
om du tänker polisanmälan honom då gör du ditt andra misstag. du kommer sj få problem , då du tänkte köpa ett stöldgods eller hur man än nu säger juridiskt..

du har 2 val: glömma o gå vidare med ditt liv o känna dig blåst eller så gör du nåt åt saken så att du statuerar så att ingen annan i framtiden kan tänka sig blåsa dig..så det e ditt rykte som står på spel o stolthet

om du gör honom illa så chanserna e små att han polisanmäler dig, men chanserna e stora som du säger att hans omkrets o familj kan göra nåt, men då får du helt enkelt vara berred på allt möjligt o vara klart beväpnat med nåt

av egen erfarenhet så har jag o min familj blviit blåsta på lite över 6000 kr för ett ca 1,5 år sen av en zigge, men hans tid kommer, man ska ta det lugn o fint o låta "offret" känna sig trygg o sen hugga när han minst annar sig..vi oxå tänkte göra nåt åt saken direkt men zigge hann beväpnade sig
Senast redigerad av 3striper 2009-02-06 kl. 23:56.
Citera
2009-02-07, 01:26
Medlem
HATs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3striper
av egen erfarenhet så har jag o min familj blviit blåsta på lite över 6000 kr för ett ca 1,5 år sen av en zigge, men hans tid kommer, man ska ta det lugn o fint o låta "offret" känna sig trygg o sen hugga när han minst annar sig..vi oxå tänkte göra nåt åt saken direkt men zigge hann beväpnade sig
Så du blev blåst på 6K och har väntat i 1,5 år på hämnd... Det kommer nog att hända.
Citera
2009-02-08, 05:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HAT
Så du blev blåst på 6K och har väntat i 1,5 år på hämnd... Det kommer nog att hända.

Det är ganska vanligt det där. Man inger en falsk säkerhetshkänsla för personen som man blev blåst av. Tiden går, han känner sig säker, och när han minst anar det så smäller det.. och han förstår inte varför.

Orkar man vänta med det, så är känslan efter hämden mycket skönare, och chansen att man juridiskt torskar för det- mindre!
Citera
2009-02-08, 14:58
Medlem
polisanmäla? nej, kommer slå tillbaka på dig, precis som om du skulle spöa han. du blev blåst han vinner, om du känner dig hotad av honnom
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in