2008-11-17, 17:46
Medlem
The Bears avatar
Hej! Jag Spelar ett spel som heter Europa universalis 3. Mycket roligt. Nu är det dock så att på min nuvarande dator så har jag bara kopierat in mappen från min gamla dator, vilket gör att patchning blir omöjligt, Patchen ser inte att spelet existerar. Nu är det så att när spelet nådde den första expansionen så Fick jag sitta och spela 2.0 tills det hittade en liten liten registerfil som någon hade skapat, ett snabbt klick så visste datorn att jag hade spelet på min dator, och därmed fungerade patchning till 2.1 (och senare 2.2).

Nu är det så att ett till expansions-paket har kommit ut, In Nomaine, Jag har självklart 3.0 När Patch 3.1 har kommit ut. Hur gör jag det som den lilla registerfilen förut gjorde för mig?
Citera
2008-11-18, 19:20
Medlem
The Bears avatar
Ingen som har koll på detta?
Citera
2008-11-18, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Bear
Ingen som har koll på detta?
Du skriver i fel forum.
Citera
2008-11-18, 22:38
Medlem
The Bears avatar
Var ska jag skriva?
Citera
2008-11-18, 23:03
Medlem
Var tror du själv, Einstein?

I ett piratspelproblem-forum, eller i ett forum där vi diskuterar operativsystem under MS Windows?
Citera
2008-11-18, 23:14
Medlem
The Bears avatar
Du behöver inte var vara jävla snutig, jag ville inte ha hjälp med någon pirat-sak, utan jag undrade kort och gott hur man undrar i registret så att datorn tror att ett spel är installerat
Citera
2008-11-18, 23:27
Medlem
Varför installerar du inte bara om spelet och sen patchar? Du kan ju alltid spara eventuella save-filer och dylikt?
Citera
2008-11-18, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Bear
Du behöver inte var vara jävla snutig, jag ville inte ha hjälp med någon pirat-sak, utan jag undrade kort och gott hur man undrar i registret så att datorn tror att ett spel är installerat

Nej, det behöver jag inte vara. Och du kan vara mer tydlig om vad du egentligen vill ha hjälp med. Din trådstart var en teknisk spelfråga, har inget i ett operativsystem-forum att göra.
Citera
2008-11-18, 23:57
Medlem
The Bears avatar
Okej då ska jag försöka förklara.

Frivillig information:
Jag har ett spel i en mapp som inte är installerat korrekt, spelet fungerar men kan inte patchas eftersom patient, som är en .exe fil inte ser att spelet finns.
Jag vet att dt går att ändra i registret så att patchning fungerar, då jag gjort det förut, då med en automatiskt funktion.

Själva frågan: Hur ändrar man i registret så att datorn tror att ett spel är installerat när det egentligen bara är en mapp på skrivbordet.
Citera
2008-11-19, 08:20
Medlem
X_surfers avatar
Det är att föredra att installera om spelet istället, så att saknade DLL-filer, samt registernycklar läggs till korrekt.
vilken registernyckel ett spel kollar efter vid patchning varierar säkerligen nåt oerhört mellan olika spel, du kan om du vill använda ett verktyg som t ex regmon för att kolla vilka registernycklar en applikation söker efter.
Citera
2008-11-19, 08:25
Medlem
googlade lite

detta verkar vara registry som du behöver

detta om du har vista 64bit
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Paradox Interactive\Europa Universalis III

eller

1. open the start menu
2. Select run
3. type in "regedit"
4. hit enter
5. find a folder named "HKEY_Local_Machine" and expand it
6. expand the software folder
7. find the folder named "Paradox interactive" (if you have to create it right click on the left hand pane and select new -> key and name it to Paradox Interactive)
8. find (or if you have to create) the Europa Universalis III folder
9. select the folder
10. right click in the right hand pane and select new -> string value
11. name it to "Napoleon" and set its value to 2.0 (do this by right clicking it and selecting modify)
12. your done and you can patch now
Citera
2008-11-19, 12:13
Medlem
The Bears avatar
Tack, nu förstår jag hur Napoleons ambition expansionet patchades, prövade att göra samma sak genom att döpa den nya regsaken till Nomaine (namnet) 3.0 (verisionen), fungerade ej, Det är kanske en annan stavning, kanske om man känner någon som har spelet och kan kolla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in