2008-11-17, 16:05
Moderator
Snuffelbutts avatar
Vet inte riktigt om det är rätt tråd för det här, men gissar det eftersom att det är Windows mediplayer som krånglar. Köpte ny dator, slängde in vista 64bitars och uppdaterade till wmp11. Tittar mycket på anime, subsen funkar i vlc (oftast, någon serie som inte funkar...irriterande) Men mediaplayer har helt slutat ta subs, och då kör jag med CCCP.

Någon aning?
Citera
2008-11-17, 16:31
Medlem
Andreasvbs avatar
MPC + FFDShow, behövs inget annat.
Citera
2008-11-17, 19:49
Medlem
Rabbelitos avatar
Google.se

Sök på CCP som står för CombinedCommunityCodecPack

Enjoy
Citera
2008-11-17, 21:08
Moderator
Snuffelbutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbelito
Google.se

Sök på CCP som står för CombinedCommunityCodecPack

Enjoy

Ledsen, skrev dit ett C för mycket i min förklaring om det är det du stör dig på. Sa att jag använder CCP. Där det ingår FFdshow och grejjer! Får inte subsen att funka i alla fall! Då har jag prövat att rota lite i inställningarna till subsen också!
Citera
2008-11-17, 21:49
Medlem
Rabbelitos avatar
Haha, my bad!

Det heter CCCP, JAG skrev ett C för lite. Skrev du dit det i tråden nu? Eller var det där hela tiden? Måste ha missat det totalt när jag gjorde mitt inlägg då, sorry.
Citera
2008-11-17, 22:35
Moderator
Snuffelbutts avatar
Citat:
Haha, my bad!

Det heter CCCP, JAG skrev ett C för lite. Skrev du dit det i tråden nu? Eller var det där hela tiden? Måste ha missat det totalt när jag gjorde mitt inlägg då, sorry.

Jag vet ^^ jag ville bara kolla så du var med! Och ja jag skrev med 3c i inlägget från början! Men nog tjatat om det! Behöver få ös på subsen!
Citera
2008-11-17, 22:37
Medlem
Rabbelitos avatar
Okej men som någon ovanför mig skrev så kan du ju använda Media Player Classic och FFDShow, eller VLC som du redan har. Varför vill du just ha windows media player? Jag personligen tycker illa om den.
Citera
2008-11-17, 23:23
Moderator
Snuffelbutts avatar
Citat:
Okej men som någon ovanför mig skrev så kan du ju använda Media Player Classic och FFDShow, eller VLC som du redan har. Varför vill du just ha windows media player? Jag personligen tycker illa om den.

Nej, det är inte det att jag måste ha just den, men det senaste året har jag kört alla serier problemfritt med det! Och här kommer en farandes som ska funka, och jag använder vlc också (som funkar vanligtvis den också, men inte till just den här serien, som funkar för alla andra som tittar på den)

Det jag gillar med wmp är att jag kan ändra ljusstyrkan då jag har en rätt mörk skärm. Och den funkar vanligtvis smidigt.
Citera
2008-11-17, 23:28
Medlem
Rabbelitos avatar
Jag förstår, kan tyvärr inte hjälpa till mer. Lycka till och hoppas det löser sig
Citera
2008-11-17, 23:40
Moderator
Snuffelbutts avatar
Citat:
Jag förstår, kan tyvärr inte hjälpa till mer. Lycka till och hoppas det löser sig

Om inte annat är det väl bara lära sig japanska och se glad ut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in