2008-11-17, 15:21
Medlem
G2rs avatar
HEJ!! behöver VERKLIGEN hjälp, fick formatera om datorn då jag fått virus och nu har jag inget ljud och skärmen har det där jävla rullningsproblemet. Använde innan en nerladdad version av versiontracker, men den funkar inte, provade med att ladda ner bild rutinerna, men det gick inte att få den högsta upplösningen, bara det 2 första som är skit. Grafikkortet tror jag är typ GeForce 5500FX eller nåt, men resten vettefan, alltså finns det något awnnat program som funkar, provade att ladda ner enn annan versiontracker, men den var det virus i när jag sökte igenom den, så vad ska jag göra nu? snälla hjälp!! (Behöver alltså både drivrutiner för ljud och bild!!

Edit: den första versiontrackern var en gammal version, och den säger att det inte är något som är out-of-date, men ändå har jag inget ljud och rullningsskiten kvar??
Senast redigerad av G2r 2008-11-17 kl. 15:24.
Citera
2008-11-17, 15:27
Medlem
talip_ks avatar
Ladda ner programmet everest så ser du exakt vad du har för hårdvara. Sedan är det bara att googla på drivers till de enheterna
Citera
2008-11-17, 15:31
Medlem
G2rs avatar
Ok, ska göra det, men kommer detta också undvika att jag bara har det 2 första skit upplösningarna?
Citera
2008-11-17, 15:33
Medlem
talip_ks avatar
Förmodligen kommer du slippa det problemet. Om du går in på enhetshanteraren så visar den säkert att du har ett standardkort installerat. När du har installerat rätt drivrutin kommer du kunna ändra skärmupplösningen.
Citera
2008-11-17, 15:34
Medlem
Rabbelitos avatar
Du ska nog satsa på att uppgradera drivrutinerna för grafikkortet och inte för skärmen ^^
Citera
2008-11-17, 15:36
Medlem
talip_ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbelito
Du ska nog satsa på att uppgradera drivrutinerna för grafikkortet och inte för skärmen ^^

Exakt! Glömde skriva det.
Tack!
Citera
2008-11-17, 15:39
Medlem
G2rs avatar
Håller på att ladda ner någon drivrutin från Nvidia, fick fylla i sj, för deras skanner grej inte funkade, så jag tog geforce 5FX series eller vad det stod, hoppas att det funkar, hur ska jag göra för att fixa ljudet nu då?
Citera
2008-11-17, 17:46
Medlem
blackboxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G2r
Håller på att ladda ner någon drivrutin från Nvidia, fick fylla i sj, för deras skanner grej inte funkade, så jag tog geforce 5FX series eller vad det stod, hoppas att det funkar, hur ska jag göra för att fixa ljudet nu då?
ladda ner drivrut... till ljudet?
Citera
2008-11-17, 21:52
Medlem
Rabbelitos avatar
Om du har en dator du har beställt från ett företag (typ hp, fujitsu-siemens eller liknande) så kan du gå in på deras hemsida, skriva in ditt serienummer/välja datortyp och därifrån ladda ner orginaldrivrutinerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in