2008-11-17, 13:49
Medlem
P senare tid har jag brjat finna nje ven i de mest triviala ting. Jag vill minnas att det finns ngon klyscha om just det dr, minns dock inte exakt hur den gr. Men det r mrkligt ibland att ven de mest fnigaste uttrycken och pstenden kan vara sanna. S nu undrar jag vilka klyschor och liknande har ni funnit stmma och p vilket stt yttrar de sig i t ex ert liv eller tnkande? Gissningsvis har alla tminstone ngon. Diskussionen br givetvis helst tas frn ett filosofiskt perspektiv, grna mer filosofiskt n mitt exempel.
Citera
2008-11-17, 14:02
Medlem
TCOBs avatar
r inte definitionen av klich att det r ngot som blir repeterat fr mycket. Kan inte riktigt formulera mig men att romantiska filmer oftast slutar med att paret fr varandra r lite av en klich.

Klich r vl sledes inte ngot som man upptcker stmmer utan ngot som r sant, och inte s... nyskapande.
Citera
2008-11-17, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TCOB
r inte definitionen av klich att det r ngot som blir repeterat fr mycket. Kan inte riktigt formulera mig men att romantiska filmer oftast slutar med att paret fr varandra r lite av en klich.

Klich r vl sledes inte ngot som man upptcker stmmer utan ngot som r sant, och inte s... nyskapande.

Jo det blir repeterat tills det nstan saknar mening. Men alla klyschor behver givetvis inte vara sanna. Vad jag r intresserad av r de som inte bara funnits vara sanna men de som ocks spelat eller spelar en roll i ngons tnkande eller liv och p vilket stt de gr det.
Citera
2008-11-17, 14:19
Medlem
rotten_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TCOB

P wikiepedia str det att klich r ett uttryck som blivit s utslitet att det r omjligt att definera, hra jag fr mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in