2008-11-17, 11:14
Medlem
hur installerar jag g15stats...? överallt står det att med g15stats kan man se cpu usage och sådant på lcd'n men kan inte hitta hur man installerar skiten?
(har fått igång klockan på lcd'n ... saknar bara att kunna se cpu och memory usage)
lcdproc verkar väldigt bra med så de skulle funka bra med

och g15macro heter det som får igång g-knapparna va? isf hur installerar man det med?
hittade på en howto guide detta "It is possible to use your newly accessible G15 keys in Ubuntu by going to:

System>Preferences>Keyboard>Layouts "

har gjort som de står... vant rätt layout och de men g-knapparna funkar ändå inte.... så antar de blir att använda g15macro då...?
och när jag väl har g15macro sen... hur gör jag då för att binda g-knapparna?

tack på förhand
Senast redigerad av leothlon 2008-11-17 kl. 11:55.
Citera
2008-11-17, 12:05
med mitt g15 vs2 fick jag med en skiva med drivrutiner. är inte det kompatibelt med ubuntu?
Citera
2008-11-18, 08:34
Medlem
verkar fått igång g15stats nu... dock har jag inte fått de att autostarta :/ hur gör man de? om någon vet hur man lägger in lcdproc är det fortfarande intressant då g15stats inte ser alltför bra ut xD,

och fortfarande.. hur går man igång g15macro / g-knapparna? när man väll fått igång g15 macro hur bindar man då knappar / macron med dem?

kan väll lägga till att jag har g15v2 om de nu skulle göra någon skillnad? (tror inte drivisarna på skivan funkar för linux nej, dock inte provat eftersom jag inte kan hitta skivan för tillfället)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in