Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-16, 23:29
Medlem
Eoppoyzs avatar
Kan någon mod vara så vänlig att klistra min tråd om "Den stora tråden om Sverigedemokraterna (sd) i PI?
Citera
2008-11-16, 23:34
Moderator
Ruskigbusss avatar
Nu är jag inte mod i PI, så jag uttalar mej enbart som vanlig användare.

För det första - finns det inte tillräckligt med SD-trådar där redan? Som har ett ämne utöver att handla om SD? Vill ni SD:are verkligen bara ha EN tråd om det partiet?

För det andra - att döpa en tråd till "Den stora tråden om ..." när den inte har mer än fem inlägg är en smula ... pretentiöst. Normalt brukar det vara mods som döper trådar till detta - EFTER att ha slagit samman ett antal trådar och fått något som har hundratals eller rent av tusentals inlägg.
Citera
2008-11-16, 23:39
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nu är jag inte mod i PI, så jag uttalar mej enbart som vanlig användare.

För det första - finns det inte tillräckligt med SD-trådar där redan? Som har ett ämne utöver att handla om SD? Vill ni SD:are verkligen bara ha EN tråd om det partiet?

För det andra - att döpa en tråd till "Den stora tråden om ..." när den inte har mer än fem inlägg är en smula ... pretentiöst. Normalt brukar det vara mods som döper trådar till detta - EFTER att ha slagit samman ett antal trådar och fått något som har hundratals eller rent av tusentals inlägg.

Då har jag alltså gjort halva jobbet åt mod.
Citera
2008-11-17, 01:46
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Då har jag alltså gjort halva jobbet åt mod.

Ja så kan man ju också försöka göra om man vill ha en stor tråd där man själv är ts...
Citera
2008-11-17, 03:11
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Ja så kan man ju också försöka göra om man vill ha en stor tråd där man själv är ts...

Vad är bäst? en tråd om SD eller minst 10 trådar om SD?
Citera
2008-11-17, 05:59
Medlem
Citat:

Om det är tio olika rimliga perspektiv eller tio olika nyheter av olika slag och tillfällen så måste det rimligen vara bättre med tio olika trådar. Det blir enklare att söka och därmed hitta det man vill och diskussionen blir smalare och enklare att diskutera. Jag har svårt att se hur skapandet av "den enda tråden om" bidrar till en smidig diskussion när vi talar om ett ämne med så många potentiella infallsvinklar.
Citera
2008-11-17, 06:18
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Jag tycker inte att Flashback ska diskriminera Sverigedemokraterna genom att bara ha en tråd för det partiet och alla dess frågor, medan övriga etablerade partier kan få egna trådar för varje fråga som dyker upp. Däremot kan mod eventuellt baka i hop trådar med liknande frågor, t.ex. det kommer ofta opinionsundersökningar och kommer det en sådan varje vecka är det dumt med en ny tråd för varje undersökning, då sammanfogar man dessa trådar istället.

Flashback ska inte diskriminera något parti.
Citera
2008-11-17, 09:59
Medlem
ChristianXs avatar
Tråden är kastad. Inget parti särbehandlas, eller kommer att särbehandlas.
Citera
2008-11-17, 10:05
Bannlyst
Tråd Kastad!

Edit : vafan, jag trodde C hade gjort en blunder
Citera
2008-11-17, 11:11
Medlem
Carpe Diems avatar
Det är nog tveklöst så att sveriedemokrater är överrepressenterade i PI i förhållande till valmanskåren i stort.
Det är emellertid knappast något vi varken kan, eller bör, göra något åt.
Det är användarna som gör FB till det är, vi mods försöker bara se till att reglerna följs.
Citera
2008-11-17, 13:14
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Tråden är kastad. Inget parti särbehandlas, eller kommer att särbehandlas.

Klistra trådar om alla partier i så fall då.
Citera
2008-11-17, 13:22
Medlem
Krellyans avatar
Ja, det är inte lätt att lida av hybris alltid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in