• 1
  • 2
2008-11-16, 23:10
Medlem
Hej
När jag startar upp min dator så får jag black screen!, jag vet att det låter sjukt! Jag ser hur biosen körs igenom, jag ser att alla mina diskar är vid liv via BIOS, fast innan att min windows logan skall börja rulla så är det helt svart och ett vitt litet understrek blinkar!
Jag formanterade om C och kollade om de hjälpte, självklart hjälpte de, jag kom in i windows hann installera några drivruteiner, men efteråt när jag skulle starta om datorn, så blir det samma fel! Blackscreen med ett blinkande understrek, När jag går in på felsäkert läge så fungerar de, så hårddisken kan de väl inte vara något fel på? Jag har testat reperera disken via chkdsk!, fast alltid samma problem! kan någon hjälpa mig?
Citera
2008-11-16, 23:17
Medlem
Hi-Techs avatar
Hade samma problem med en bärbar HP.. Konstigt nog hjälpte det att köra in en Vista-skiva när jag hade XP .. Varför? Ingen aning ^^
Citera
2008-11-16, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-Tech
Hade samma problem med en bärbar HP.. Konstigt nog hjälpte det att köra in en Vista-skiva när jag hade XP .. Varför? Ingen aning ^^
bytte du operativsystem helt då eller?
Citera
2008-11-16, 23:29
Bannlyst
jag har haft det problemet ganska länge nu, så jag låter datorn stå på så gott det går.
det släpper dock när jag pluggar ur ex externa hårddisken samt usbhubben. när dom är ipluggade vid bootning så får jag samma problem, pluggar jag ur dom o bootar så gåre fint. då får jag helt enkelt trycka i dom när datorn har bootat upp.
vet dock inte vad som är fel, köpte krämigare nätagg för jag trodde det va felet, men icke.
Citera
2008-11-16, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkoel
jag har haft det problemet ganska länge nu, så jag låter datorn stå på så gott det går.
det släpper dock när jag pluggar ur ex externa hårddisken samt usbhubben. när dom är ipluggade vid bootning så får jag samma problem, pluggar jag ur dom o bootar så gåre fint. då får jag helt enkelt trycka i dom när datorn har bootat upp.
vet dock inte vad som är fel, köpte krämigare nätagg för jag trodde det va felet, men icke.

Redan testat utan USB grejerna, nee jag vet faktis itne jag tror inte att de är nät agget
Citera
2008-11-17, 00:03
Medlem
Ngt med dina drivrutiner som inte är ok.. Ljudkort, grafikkort?
Citera
2008-11-17, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackPayne
Ngt med dina drivrutiner som inte är ok.. Ljudkort, grafikkort?

Nja allt verkar bra i enhetshanteraren
Citera
2008-11-17, 11:58
Medlem
danyhs avatar
Har precis samma problem.
Jag har en datorn som jag byggde själv ganska nyligen och den funkade 2 månader fel fritt. Nu fastnar jag på samma ställe som du fast ibland lite tidigare till och med..
Citera
2008-11-17, 13:11
Medlem
har du testat att ladda in default bios settings?
Citera
2008-11-17, 13:21
Medlem
danyhs avatar
Tror inte det är biosarna som spökar. Jag har provat allt med biosarna.
tror mer på att det är något fel med HDK:n eller mjukvaran i datorn.

Jag ska prova installera vista på den idag så hör jag av mig om vad som händer.
Citera
2008-11-17, 17:11
Medlem
ziphens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danyh
Tror inte det är biosarna som spökar. Jag har provat allt med biosarna.
tror mer på att det är något fel med HDK:n eller mjukvaran i datorn.

Jag ska prova installera vista på den idag så hör jag av mig om vad som händer.

Testa att avinstallera ALLA drivrutiner och starta om datorn, fungerar det då så är det bara att prova att installera en drivrutin åt gången.
Citera
2008-11-17, 21:58
Medlem
Rabbelitos avatar
Troligen någon drivrutin ja, eftersom det funkar i felsäkert läge. I felsäkert läge laddas det nämligen inte in några speciella drivrutiner, utan bara "normal" drivrutiner till skärm, mus och tangentbord.

Det är möjligt att det är någon drivrutin som kommit med windows. Att det skulle vara ditt nätagg har jag jävligt svårt att tro eftersom det inte behöver några drivrutiner eller liknande.

Fel med nätagget skulle väl i princip kunna va att datorn inte startar, eller att den får "strömavbrott" ibland.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in