• 1
  • 2
2008-11-16, 20:32
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pälsboll
Apple Macbook 13.3" 2.16 Ghz Intel Core Duo/4 Gb RAM/80GB HD
MAc OS X 10,5,5

Hittade den här också, 5500 kr, det kanske är prisvärt om den är i bra skick?

Kanske liiite liten skärm om du ska köra photoshop? tycker min 15.4 är för liten till det
Citera
2008-11-16, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Kanske liiite liten skärm om du ska köra photoshop? tycker min 15.4 är för liten till det
Det går ju att koppla in en extern skärm, vilket är att rekommendera om man ska göra seriösare arbeten i photoshop. Gör man så, spelar det ingen större roll hur stor skärm laptopen har.
Citera
2008-11-17, 06:51
Medlem
pälsbolls avatar
De flesta bilder jag gör i photoshop är rätt snabba photoshopningar till nätet, typ bloggbilder, så då borde det gå med en mindre skärm.
Jag letar på efter en begagnad, det verkar inte krylla av dem!
Citera
2008-11-17, 11:58
Medlem
Ska du köra med extern skärm?
Citera
2008-11-18, 07:02
Medlem
pälsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hooooYAAAaa
Ska du köra med extern skärm?

Nej, inte hela tiden i alla fall, jag antar att 13 tum kan kännas lite litet att redigera stora foton på så jag kanske får använda en extern skärm ibland....
Kan man använda vilken dataskärm som helst då eller måste man ha en apple?
Citera
2008-11-18, 08:46
Medlem
systems avatar
Citat:
Nej, inte hela tiden i alla fall, jag antar att 13 tum kan kännas lite litet att redigera stora foton på så jag kanske får använda en extern skärm ibland....
Kan man använda vilken dataskärm som helst då eller måste man ha en apple?
Ny MacBook?
Citat:
Mini-DisplayPort-videoutgång med stöd för DVI, dual-Link DVI och VGA-video via adaptrar (säljs separat)
http://store.apple.com/se/browse/hom...ok?mco=MTE3MjA

Du kan alltså köpa en skärm av vilket märke som helst, bara den har någon av de anslutningar som nämns ovan.
Citera
2008-11-18, 12:15
Medlem
Timjan256s avatar
Citat:
Apple Macbook 13.3" 2.16 Ghz Intel Core Duo/4 Gb RAM/80GB HD
MAc OS X 10,5,5

Hittade den här också, 5500 kr, det kanske är prisvärt om den är i bra skick?
Det är alltid en stor chanstagning att köpa begagnade macbooks. Om inte garantin finns så skulle aldrig jag våga köpa den. Bärbart slits betydligt mer än stationärt. Köpte nyligen en vit macbook och den har redan spruckigt i plasten.
Om du verkligen inte behöver bärbart så rekommenderar jag en ny macmini för 5000 kr.
En mer seglivad dator får man leta efter. Jag köpte 1:a generationens macmini för 3,5 år sen (!) och funkar med både CS1 och CS3.
Citera
2008-11-18, 13:08
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Det är alltid en stor chanstagning att köpa begagnade macbooks. Om inte garantin finns så skulle aldrig jag våga köpa den. Bärbart slits betydligt mer än stationärt. Köpte nyligen en vit macbook och den har redan spruckigt i plasten.
Om du verkligen inte behöver bärbart så rekommenderar jag en ny macmini för 5000 kr.
En mer seglivad dator får man leta efter. Jag köpte 1:a generationens macmini för 3,5 år sen (!) och funkar med både CS1 och CS3.

Ring Apple ang. sprickorna
Citera
2008-11-19, 07:22
Medlem
pälsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256

Kan man köpa en sprillans macmini för 5000 kr?
Citera
2008-11-19, 07:31
Medlem
pälsbolls avatar
Citat:
Kan man köpa en sprillans macmini för 5000 kr?
aaah....det var en burk, ingen bärbar.....
Jag vill absolut ha en bärbar och ekonomin tillåter dessvärre ingen ny, så jag får ta en chansning på att köpa begagnad
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in