• 1
  • 2
2009-04-22, 17:15
Medlem
pekmezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Varför beställer du dem då inte? Det är ju en tjänst som finns tillgänglig för alla.

Nej, den levererar inte där jag bor.
Citera
2009-04-22, 20:39
Medlem
yukikazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Det är riktigt att det inte är så mycket kött per portion, men det är en väldig massa grönsaker (inte bara sallad). Och maten innehåller rätt mycket krydor och det är kul att prova nya smaker.

Hållbarheten är noga kollad och det är skönt att slippa stå med läsglasögonen på i butiken och läsa på förpackningarna. Följer man matlistan så är allt fräscht och fint när det ska lagas till. Vi har inte bil och har en bit till närmaste mataffär och kvaliteten är inte särskilt hög där. Den här maten är verkligen hårdgranskad och ofta ekologisk.

Maten i kassen räcker till 5 middagar, men en av rätterna är dubbelsats så man lagar 4 rätter. Fantasin låter oss laga andra grejer på helgerna. Man kan för övrigt få leverans varannan vecka om man vill det.

Jo jag är sjuk och orkar inte handla, och min man kommer hem först vid 18-tiden så vi är glada över den här tjänsten, och vi är även glada över att maten är så god och nyttig.

Låter väldigt bra! Själv så köper jag nästan bara ekologiskt och nyttigt. Sen kan jag hålla med på en aspekt att det kan bli tråkigt. Men samtidigt så är jag lat av naturen och detta skulle kunna hjälpa min fantasi lite extra samt att få mig att slava vid spisen utanför skolan
Citera
2009-04-22, 23:18
Medlem
Jag tycker att det låter förnuftigt för alla de familjer som inte har tid, intresse och ork för att planera och handla under veckodagarna när man stressar med hämtningar och lämningar etc. Dyrare än när man gör det själv, men inte så dyrt om man har dåligt med tid och värderar den högt.

Klart ett mycket bättre alternativ än trista och onyttiga halv- eller helfabrikat.

Själv har jag tid och ork att handla och laga mat, men den dagen jag inte känner så så skulle jag kunna tänka mig det här, så kan man ta ut matkreativiteten på helgerna istället.
Citera
2009-05-28, 20:19
Medlem
Kundalinis avatar
Jag får min första leverans på måndag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto