2009-06-22, 11:29
Bannlyst
Under TV6 sändning häromdagen zoomades The Stig in och då berättade Lill-Lövis att han blivit frånåkt av The Stig när de testade banan på Silverstone. Nu vet ju jag inte vad det säger egentligen, då Lill-Lövis aldrig var någon riktigt stor förare.

Ursprunget till The Stig är som sagt Stig Blomqvist. Programledaren för Top Gear, Jeremy Clarkson berättade i en bok om Top Gear, att han blev intresserad av motorsport och bilar genom att besöka RAC-rallyt och då Stig Blomqvist alltid var med i toppen (vann två RAC-rallyn i karriären men hade över 10 topp 5-placeringar) med sin vågade körstil, så blev han en stor idol hos Clarkson och som en hyllning till Blomqvist så bär deras testförare namnet The Stig.
Citera
2009-06-22, 15:38
Bannlyst
Har sett klippet och tror inte en sekund Schumi är teh Stig, fel kroppsspråk när han går in och när han sitter i soffan..
Citera
2009-06-22, 16:46
Medlem
Grantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Under TV6 sändning häromdagen zoomades The Stig in och då berättade Lill-Lövis att han blivit frånåkt av The Stig när de testade banan på Silverstone. Nu vet ju jag inte vad det säger egentligen, då Lill-Lövis aldrig var någon riktigt stor förare.

Ursprunget till The Stig är som sagt Stig Blomqvist. Programledaren för Top Gear, Jeremy Clarkson berättade i en bok om Top Gear, att han blev intresserad av motorsport och bilar genom att besöka RAC-rallyt och då Stig Blomqvist alltid var med i toppen (vann två RAC-rallyn i karriären men hade över 10 topp 5-placeringar) med sin vågade körstil, så blev han en stor idol hos Clarkson och som en hyllning till Blomqvist så bär deras testförare namnet The Stig.

Och Klevis fortsätter att prata om saker han inte vet något om...
Det där om Stig Blomqvist är bara en myt.

Från Wiki:
The Stig's name derives from presenter Jeremy Clarkson's days at Repton School; where, according to Clarkson, new students were always called "Stig".[2] A proposed name for the Stig was originally "The Gimp" until protests from Perry McCarthy put a stop to the idea.[3] There have been two official Stigs on the show, while various other Stigs have made cameo appearances for particular episodes.

Länk: http://en.wikipedia.org/wiki/The_stig

Lill-Lövis sa även att The Stig har kört för hans team i USA...
Citera
2009-06-22, 16:50
Medlem
Anteuss avatar
Länk från wiki http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/8111588.stm

Sökte upp denna tråden och postade direkt när jag såg det på FilmonHD.
Citera
2009-06-22, 17:09
Medlem
Nick Nacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrikB
Men det kan vara ett pr trick bara. Man vet aldrig....
http://www.aftonbladet.se/bil/article5412835.ab

The Stig har varit med i programet sen 2002. Schumacher körde F1 tom 2006 och att han skulle ta ha tid att även vara The stig samtidigt är föga troligt, att köra F1 är ett mer än ett heltidesjobb.

Detta är troligtvis ett PR-trick. Att avslöja vem The Stig är vore ju att skjuta sej själv i foten.

Tror mer på Ben Collins då men den historien är ju inte heller bekräftat direkt.

Hoppas på Blomqvist
Citera
2009-06-22, 18:31
Medlem
MajorMongos avatar
Att någon på allvar tror att Schumacher är The Stig är ju ganska skoj. Frågan är dock varför de väljer att avslöja vem The Stig "egentligen" är; ska de ta bort honom från programmet?
Hur som, att det inte är Schumi är väl ganska säkert?

Jag har gjort några eftersökningar och hittade denna bild:
http://cache.jalopnik.com/cars/asset...12_468x317.jpg
Bilden är tagen antingen 2007, 2008 eller 2009 (med tanke på Lewis jacka). Det borde ju då falla inom ramen för Michaels tid som The Stig (han körde nog inte innan 2006). Notera att The Stig är markant längre än Hamilton. Hamilton är, enligt hans hemsida, 174 cm lång.
Kollar man sedan på Michael Schumachers hemsida ser man att även Schumi är 174 cm lång. Det faller alltså på sin egen orimlighet att Michael Schumacher är The Stig med tanke på The Stig's längd på bilden!
Detta är förutsatt att ingen annan tagit på sig hjälmen och overallen, men även då borde det ju vara tämligen säkert att det inte är Schumi som är The Stig (Om man har en dubbelgångare till ett fototillfälle, varför inte sätta in Michael som den "riktige" Stig i TV-programmet?)

Rörigt, men hoppas ni förstår.
Citera
2009-06-22, 20:00
Medlem
kringlarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kringlarn87
Mjo skulle ju kunna vara så att Ferrari hade som krav att han skulle köra fxx'en för att få dit den.
Finns nog inte många som hanterar den bättre än han då han jobbar som testförare åt Ferrari och tiden den prestera ger ju inte direkt dålig PR ^^.
Får rätta mig själv
Var hans egna fxx han körde som förövrigt är den enda helsvarta.

Modena här har du en till, till din lista:
The first Stig, stunt driver Perry McCarthy, lost the job after outing himself in his book Flat Out, Flat Broke, published in 2002.
Citera
2009-06-22, 20:16
Medlem
Strike-s avatar
Haha, Schumi som The Stig... Ungefär lika troligt som att Jessica Alba är oskuld.
Citera
2009-06-22, 20:19
Medlem
kringlarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strike-
Haha, Schumi som The Stig... Ungefär lika troligt som att Jessica Alba är oskuld.
Lite större chans äre nog att Schumacher gjort några inhopp som The Stig än hon är oskuld
Citera
2009-06-22, 20:23
Medlem
Strike-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kringlarn87
Lite större chans äre nog att Schumacher gjort några inhopp som The Stig än hon är oskuld

Jag kanske överdrev lite då, med tanke på att Jessica har barn. Han har förmodligen gjort 1-2 inhopp men inte mer.
Citera
2009-06-22, 20:27
Medlem
Chilimans avatar
Frågan är ju vem fan det är. Bevisligen så kör han ju ifrån dom flesta, om ni tex kollar på programmet när dom kör en BMW diesel i långlopp. Där är han ju överlägsen alla där.

Måste vara en förare som slår dom flesta i eliten.

Vilken onanifantasi (något överdrivet) det hade varit om The Stig är M Ekström. Han har ju slagit alla i den där tävlingen där dom bästa ur varje serie tävlar, och det hade varit coolt om en svensk fått vara the stig

tyvärr är väl oddsen för det sky high..
Citera
2009-06-22, 21:20
Medlem
sen så har jag för mig jag läst att om identiteten avslöjas måste han bytas ut, de hade ju en svart ifrån början. sen vart en svensk när du körde snö skoter sen finns han afrikanska kusin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in