2008-11-15, 11:29
Medlem
Detta slog mig nyligen.
Det är brett, och finns många användare.

Men i specifika forumkategorier, så är det faktiska antalet användare ganska lågt. Det är ofta en liten grupp människor, som bidrar med det mesta i diverse forum. Efter ett tag kan man urskilja en grupp om 5-10 personer som är regulars.

Övriga användare skriver inte särskilt mycket. Detta, har jag märkt, leder till att diskussionerna inte tar fart på samma sätt som på mindre intresse-forum.
Av egen erfarenhet får man bättre svar, respons och debatter på forum som just är inriktade på ett visst ämne och har en tight community.

Bashar inte flashback, tänkte bara ifall andra har tänkt på samma sak?
Flashback är bra för att det är fritt och brett, men flashback är halvbra på mycket, snarare än att vara väldigt bra på mindre.
Citera
2008-11-15, 11:39
Bannlyst
Lägg det i rätt sektion nästa gång..
Citera
2008-11-15, 11:42
Medlem
stilltons avatar
jag håller med till viss del. Den stora fördelen tycker jag är att man stöter på ämnen som man normalt inte skulle lägga ner tid på om man bara frekventerar forum som behandlar sina specialintressen, på det viset breddar man sina egna intressen. Det leder också till att man får fler olika åsikter. Om man exempelvis skulle vända sig till ett litet nazistforum skulle det troligtvis vara svårt att hitta allt för många åsikter i ett ämne som tas upp där, medan det på flashback framkommer en rad olika svar från personer ur olika samhällsskikt och olika politiska intressen.
Citera
2008-11-15, 11:43
Medlem
Regentens avatar
jag spenderar flea timmar om dagen på fb. läser det mesta och stryker runt i olika forumsektioner, det är dock ganska sällan jag skriver nåt själv. finns säkert fler som jag
Citera
2008-11-15, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phillehh
Lägg det i rätt sektion nästa gång..

Kanske mod kan göra.
Citera
2008-11-15, 12:27
Medlem
doktor.peppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regenten
jag spenderar flea timmar om dagen på fb. läser det mesta och stryker runt i olika forumsektioner, det är dock ganska sällan jag skriver nåt själv. finns säkert fler som jag
Jag hör med i din grupp
Citera
2008-11-15, 12:43
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidhe
Detta slog mig nyligen.
Det är brett, och finns många användare.

Men i specifika forumkategorier, så är det faktiska antalet användare ganska lågt. Det är ofta en liten grupp människor, som bidrar med det mesta i diverse forum. Efter ett tag kan man urskilja en grupp om 5-10 personer som är regulars.

Övriga användare skriver inte särskilt mycket. Detta, har jag märkt, leder till att diskussionerna inte tar fart på samma sätt som på mindre intresse-forum.
Av egen erfarenhet får man bättre svar, respons och debatter på forum som just är inriktade på ett visst ämne och har en tight community.

Bashar inte flashback, tänkte bara ifall andra har tänkt på samma sak?
Flashback är bra för att det är fritt och brett, men flashback är halvbra på mycket, snarare än att vara väldigt bra på mindre.
Flashback, din allmänläkare på nätet.

Det blir ju lätt så på ett community, när det finns så många ämnen.
Citera
2008-11-15, 12:56
Medlem
Tänkte exakt samma sak förra veckan. Istället för att diskutera mobiler här läser jag på t.ex esato och för foto kollar jag bland annat minhembio. Fb här diskussioner som har svårt att ta fart i vissa underkategorier, helt klart.
Citera
2008-11-16, 14:12
Medlem
flukkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regenten

Jag känner igen mig jätte mycket här
Spenderar också jag en stund på flashback varje dag, men det är ganska sällan jag själv skriver något. Och om jag gör det så är det inom de ämnena som jag är kunnig i eller om det är något som gör att jag bara måste framföra min åsikt..

Tror också att det finns flera som oss
Citera
2008-11-16, 14:48
Medlem
billybombs avatar
Jag har mina perioder då ja får ryck och skriver jävligt mycket...nu på siståne har det inte blivit rätt så mycket.

Hänger mycket i fysik/matematik-forumet och där blir det mest hjälpa andra personer med sina uppgifter...
Citera
2008-11-16, 15:18
Medlem
Custom_mades avatar
Vissa delar är ju mer aktiva än andra. T.ex. nazist, drog och pedofil delarna.
Kan ju bero på att alla på flashback är knarkande nazistpeddos. Vad vet jag.

OnTopic: Ja. Men inte en chans att jag skulle ha hittat så mycket intressant i olika områden på något annat forum... Liksom hur stor chans skulle jag ha att försöka läsa om t.ex. olika droger på forum som familjeliv och motorforum.. inte en chans.
Citera
2008-11-16, 16:16
Medlem
liquid_flows avatar
jag brukar heller inte skriva så värst mycket,
men tycker flashback är bra, för det är som ett litet lexikon det kvittar vad man vill ha svar på, söker man här hittar man 9/10 fall svar.
Annars är det bara att fråga så får man svar...
Ett annat plus är att man hittar nya intressen som man inte ens visste fanns förrän man råka hitta dem här! Sen är det ju mycket bättre som andra sagt att diskutera på en sida som flashback där många har olika bakgrund osv än en sida där alla har samma intresse/ ålder/ kön...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in