2008-11-15, 10:46
Bannlyst
Tja! ja skulle vilja veta hur ja få gitarren att låta genom amplitube på datorn :@

Jag är ingen musikn00b så ja vet (typ) vad ja håller på med. Ja har kopplat in gitarren via Line-in, och när ja spelar har jag ett cleant ljud ur högtalarna, och när ja sätter på amplitube så händer inget spec :S fortfarande de vanliga cleana ljud, utan några effekter från själva programmet. MEN, om ja däremot stoppar in sladden i mick-ingången så funkar de, men de låter för jävla krassligt!

Någon som kan hjälpa mig? är de inställningar på programet man ska göra? och i så fall hur? eller är de inställningar på datorn? och i så fall hur?

Peace out!
Citera
2008-11-15, 11:26
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gudfadern-
Tja! ja skulle vilja veta hur ja få gitarren att låta genom amplitube på datorn :@

Jag är ingen musikn00b så ja vet (typ) vad ja håller på med. Ja har kopplat in gitarren via Line-in, och när ja spelar har jag ett cleant ljud ur högtalarna, och när ja sätter på amplitube så händer inget spec :S fortfarande de vanliga cleana ljud, utan några effekter från själva programmet. MEN, om ja däremot stoppar in sladden i mick-ingången så funkar de, men de låter för jävla krassligt!

Någon som kan hjälpa mig? är de inställningar på programet man ska göra? och i så fall hur? eller är de inställningar på datorn? och i så fall hur?

Peace out!

Först och främst behöver du ett externt ljudkort.
Citera
2008-11-15, 11:39
Bannlyst
Måste? jaha.. vart får man tag på ett sådan? (hyffsat billigt) då jag bara använder programmet som en skojsak och inget seriöst då jag har en förstärkare bredvid datorn.
Citera
2008-11-15, 11:59
Medlem
Noetlovskijs avatar
Köp en sån här

http://www.thomann.de/se/line6_toneport_ux1.htm

Så får du ljudkort, inspelningsprogram och ett till program liknande amplitube. Så är det kirrat. Om det nu är amplitube som spökar (kanske om du laddat ner det?) så får du iallafall ett nytt förstärkarsimuleringsprogram.
Citera
2008-11-15, 12:10
Bannlyst
som student med 1050kr i månaden så var de lite för dyrt att slänga ut bara för att ha lite coola effekter på datorn :P finns de inget billigare alternativ?
öppen för alla förslag
Citera
2008-11-15, 12:44
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gudfadern-
som student med 1050kr i månaden så var de lite för dyrt att slänga ut bara för att ha lite coola effekter på datorn :P finns de inget billigare alternativ?
öppen för alla förslag

Ett ljudkort kommer ändå kosta dig runt 1000-lappen. Så nej, inget billigare.
Kanske det finns något skräpigt Behringer för 600 spänn. Men om du inte är säker på att amplitube fungerar så är det då bortkastade pengar.
Citera
2008-11-15, 19:06
Medlem
nidardachbins avatar
Du kan köpa en Stealth plugg, väldigt smidigt ifall du bara vill lira med lite effekter genom datorn.
Ifall du vill gå steget längre så ska du nog köra på de föregående talare
surrar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in