Citat:
Ursprungligen postat av
Chinabox
Jtte bra. S det r bara att ta 50/50 cola/bikarbonat, lite vatten p en sked och sen elda lite under skeden. Och sen lta det stelna till en klump. r det rtt? Och sen brnna direkt p klumpen och suga upp rken med ett rr. Sen god jul? Hur mycket r fel av det jag nyss sa?:-P
Nejnejnej......du ska lgga hela bollen p en sked, tillstt max en tesked med vatten, ha i en NYPA bikarbonat och brja koka, antingen skeden ver spisen eller tndare under skeden, nr det sedan kokar/bubblar kan du chilla lite med tndaren och sedan koka lite lite till, lgg ned skeden och vnta i ca 30 sek sedan tar du en skruv som r platt p toppen s att sga och drar den i botten av skeden frn ett hll till de andra. P skeden kommer de nu brja samlas vita klumpar, hr gr du som du vill om du vill frska f upp mer frn skeden eller inte, det jag hade gjort r att stta skruven frsiktigt mot melitta papper (funkar bst) annars anvnd hushllspapper. Och tadaaaaa you are good to go.
Vill du sedan experimentera med att f ut fler kok n ett s fr du kika p hur mycket vatten som r kvar p skeden, r den helt torr tillstt pyttelite vatten och lika lite bikarbonat och gr om samma procedur.
Tacka mig sen