2008-11-14, 11:28
Medlem
epenefrins avatar
Får hela tiden ett felmeddelande i terminalen när jag kör audacious och ska lägga till någonting i spellistan. Kan det ha med mitt ljudkort att göra eller något sådant? :

Kod:
(audacious:2841): GVFS-RemoteVolumeMonitor-WARNING **: remote volume monitor with dbus name org.gtk.Private.HalVolumeMonitor is not 
                  supported

(audacious:2841): GVFS-RemoteVolumeMonitor-WARNING **: remote volume monitor with dbus name org.gtk.Private.GPhoto2VolumeMonitor is not 
                  supported

Någon som vet vad jag kan göra åt detta ?

Förövrigt, jag kan få ljud i filmer (vlc) eller t.ex på youtube.
Citera
2008-11-15, 16:42
Medlem
qetuRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epenefrin
Får hela tiden ett felmeddelande i terminalen när jag kör audacious och ska lägga till någonting i spellistan. Kan det ha med mitt ljudkort att göra eller något sådant? :

Kod:
(audacious:2841): GVFS-RemoteVolumeMonitor-WARNING **: remote volume monitor with dbus name org.gtk.Private.HalVolumeMonitor is not 
                  supported

(audacious:2841): GVFS-RemoteVolumeMonitor-WARNING **: remote volume monitor with dbus name org.gtk.Private.GPhoto2VolumeMonitor is not 
                  supported

Någon som vet vad jag kan göra åt detta ?

Förövrigt, jag kan få ljud i filmer (vlc) eller t.ex på youtube.

Hade likande problem, och jag tror det bygger på att man använder fel output plugin... Prova ändra inne på Preferences och gå in på Audio och byt mellan t.ex. alsa och PulseAudio.

Jag hade problem när jag försökte köra Alsa på allt, men med pulseaudio på så funkar rubbet.
Citera
2008-11-16, 08:54
Medlem
epenefrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qetuR
Hade likande problem, och jag tror det bygger på att man använder fel output plugin... Prova ändra inne på Preferences och gå in på Audio och byt mellan t.ex. alsa och PulseAudio.

Jag hade problem när jag försökte köra Alsa på allt, men med pulseaudio på så funkar rubbet.

Hum, vart byter man till pulseaudio ?*Det e inget paket man moste installera eller? Tappat mina svenska bokstaver so.

Men jag har inte pulseaudio pluginet, och jag kan inte byta mellan nogot i preferenses > audio > output
Citera
2008-11-19, 10:02
Medlem
epenefrins avatar
Ingen alls som kan antar jag ?
Citera
2008-11-19, 16:13
Medlem
Flärps avatar
Har du kollat forumet och wikin på archlinux.org?

Har du googlat?
Citera
2008-11-20, 08:23
Medlem
epenefrins avatar
Ja, det har jag definitivt gjort, googlat på felmeddelandet, googlat som faen.
Citera
2008-11-22, 18:26
Bannlyst
Preferences -> Audio -> Current output plugin. Där kan du byta mellan exempelvis Alsa och Pulse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in