2008-11-14, 10:58
Medlem
Hej! Har stora problem med grafikkortet precis som rubriken lyder. Kan inte installera drivrutinerna till det. Inte ens de som medföljer kortet. Vid försök till installation står det:

"Den programvara du installerar för följande: Geforce 9800gtx(mitt grafikort) har inte genomgått microsofts testprogram för att verifiera dess kompatibilitet med Windows XP"

Sen står det att om mam fortsätter kan det bli krångel ungefär, och det blir svartskärm varje gång!

Någon som varit med om något liknande och vet vad man ska göra?
Senast redigerad av dodgeball 2008-11-14 kl. 11:03.
Citera
2008-11-14, 11:12
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodgeball
Hej! Har stora problem med grafikkortet precis som rubriken lyder. Kan inte installera drivrutinerna till det. Inte ens de som medföljer kortet. Vid försök till installation står det:

"Den programvara du installerar för följande: Geforce 9800gtx(mitt grafikort) har inte genomgått microsofts testprogram för att verifiera dess kompatibilitet med Windows XP"

Sen står det att om mam fortsätter kan det bli krångel ungefär, och det blir svartskärm varje gång!

Någon som varit med om något liknande och vet vad man ska göra?

Varningen kan du ignorera eftersom Nvidia inte testar sina drivrutiner hos Windows innan de släpper dem.

Om du har flera portar på grafikkortet, se till att du använder rätt för annars kanske bilden försvinner till den andra när den går över från vga-läge.
Citera
2008-11-14, 11:15
Medlem
sommarlovs avatar
Du bör hämta hem den senaste drivrutinen på tillverkarens hemsida.
Den som ligger på den medföljande cd är redan flera veckor gammal!
Citera
2008-11-14, 12:31
Medlem
Har nu provat med att byta port också (finns två) men det blir ännu svartare, om det nu kan bli det... Har provat att ladda ner från deras hemsida också men det kommer upp samma text och samma fenomen uppstår.

Nyss när jag installerade drivrutinerna kom jag dock ett steg längre. Allt fungerar tills efter, Windowssaken som laddar, laddat klart och ska övergå till skrivbordet. Då blir det svart. Kommer dessutom inte in på den datorn nu heller!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in