Skulle starta min laptop idag med windows vista och det gick bra framtill den laddningsgrejen som det står windows coperation på. Efter det blir det bara svart.
Har provat felsäkert läge. Samma sak där.
Nån som vet vad som kan vara fel?
Har även kört startup check där det konstaterades att ingenting var fel på Ram minnet, proccesorn och jag tror det var en sak till..
Prova att starta datorn och ganska direkt trycka på F8. Då får du upp en utökad "dos-meny" där du kan välja senast fungerande konfiguration. Funkar inte det kan du alltid välja systemåterställning och/eller startfilsreparation.
Har testat senast fungerande konfiguration och det e samma sak bara att jag kommer till en blåskärm och ser musen men sen dör den.. Börjar tro att det är hårddisken som fittar sig.
Samma sak nu när jag testade system recovery så kommer jag till en blå skärm där jag ser musen.. Sen inget mer.
Funderade på att starta en ny tråd, men eftersom vi verkar ha ungefär samma problem, så snor jag denna istället.
Min farsas dator började bete sig konstigt förra veckan. Vissa gånger när man startade den, så stod det bara "No signal" på skärmen. Efter en omstart eller två funkade det igen, men nu är problemet permanent. No signal är alltså det enda som kommer upp. Ingen windows-logga eller annat.
Har kollat alla kablar, bytt dem, bytt skärm osv. Testade även att vänta ett tag, trycka på windows-knappen, och högerpilen två gånger för att starta om datorn, men inget händer.
Kan tilläggas att han hittade tre trojaner som inte Norton kunde ta bort. Kan de ha förstört hela datorn?
Han har väldigt mycket ovärderligt på hårddisken, så jag tänkte rent spontant att sätta in dem som slavar i en annan fungerande dator, köra en viruskoll, och lägga över filerna.
Tänkte mest höra om det finns några saker att tänka på när man gör detta, eller om det finns andra sätt?!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!