2008-11-13, 16:56
Medlem
Bye Bye Babys avatar
Hej!
För några dagar sedan så laddade jag ner en mp3 fil från Sendspace.com. Av någon anledning så hände det något med filen så det kom en ikon på skrivbordet (Alla saker jag laddar ner lägger jag alltid på skrivbordet) men det stod att storleken var 0 kb. Så när jag skulle ta bort den så fick jag felmeddelandet "Det går inte att ta bort fil. Det går inte att läsa från källfilen eller källdisken". Det går inte heller att byta namn på den eller flytta till en annan mapp för då får jag samma meddelande. Jag testade i felsäkert läge men det var även samma meddelande där också. Det vore jättebra om någon kunde ge mig ett eller flera tips på hur jag blir av med den eftersom jag laddade ner samma mp3-fil igen och då fungerade det normalt.

// Bye Bye Baby
Citera
2008-11-13, 16:57
Medlem
galne-golems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bye Bye Baby
Hej!
För några dagar sedan så laddade jag ner en mp3 fil från Sendspace.com. Av någon anledning så hände det något med filen så det kom en ikon på skrivbordet (Alla saker jag laddar ner lägger jag alltid på skrivbordet) men det stod att storleken var 0 kb. Så när jag skulle ta bort den så fick jag felmeddelandet "Det går inte att ta bort fil. Det går inte att läsa från källfilen eller källdisken". Det går inte heller att byta namn på den eller flytta till en annan mapp för då får jag samma meddelande. Jag testade i felsäkert läge men det var även samma meddelande där också. Det vore jättebra om någon kunde ge mig ett eller flera tips på hur jag blir av med den eftersom jag laddade ner samma mp3-fil igen och då fungerade det normalt.

// Bye Bye Baby

Prova Unlocker.
Citera
2008-11-13, 17:06
Medlem
Gondars avatar
Tips!

Tycker inte du ska testa något annat är programmet "Killbox" ... VÄÄÄLDIGT lätt att använda och är litet, har för mig att man inte ens behöver installera det...
Citera
2008-11-13, 18:34
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Unlocker som tidigare nämts tycker jag är bäst men den funkar väl bara om det är en process som låser filen . På filer som inte finns är killbox ett bra alternativ.
Citera
2008-11-25, 14:51
Medlem
Bye Bye Babys avatar
Hej igen och tack så mycket för svaren. Unlocker fungerade inte och Killbox säger bara att filen inte existerar. Så har ni någon annan ide?
Citera
2008-11-25, 14:53
Medlem
Flytande_argots avatar
Vad heter filen/ikonen?
Citera
2008-11-25, 15:03
Medlem
w580is avatar
Testa i felsäkert läge, och ifall det inte fungerar, testa detta.

högerklicka på ikonen, välj egenskaper > säkerhet > avancerat > ägare > ändra > tcyk på ditt konto namn och tryck på ok två gånger > ändra > välj ditt namn och bocka för "full kontroll" > tryck på ok två gånger och radera filen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in