Citat:
Ursprungligen postat av Scaevola
Seriöst, Man måste älska Mårran.
Jävligt creepy men vill ändå bara vara som vem som helst.
Har en teori om hur hon blev som hon blev.
Som alla vet så rymde Muminpappan från sitt barnhem.
Muminpappan och mårran bodde på samma barnhem som små och en dag så kom ett gäng tjuvar och stal en massa pengar och alla barn/föreståndare beskyllde Mårran. Hon blev fördriven från barnhemmet upp i ensliga bergen där hon lämnades till sitt öde och började utveckla sitt hat mot omvärlden och hon började nu bli kall. Hon lärde sej aldrig prata utan använder bara sitt ``morrsystem´´ för att prata. Senare insåg hon sitt misstag och börjar att ta sej ner mot mumindalen där hon träffar Tofslan och Vifslan och allt det andra händer osv.
Så smart är jag

Väldigt spännande och intressant tanke. Undrar hur det är egentligen. Mumin är så otroligt spännande, mysigt, snällt och gulligt. Allt i ett!
De läskiga fast ändå mysigt läskigt så det bara blev spännande kommer jag ihåg som liten var ju hattifnattarna i något avsnitt vid någon båt, och andra figurer som man bara sett typ i ett eller två avsnitt och naturligtvis mårran! Skulle vilja veta lite mera om henne dock.
Mina favoriter är Mumin Mamman, Mumin Pappan, Mumin och Hattifnattarna. Minns den där regniga mysiga dagen som jag satt med mina syskon i ett rum där det där avsnittet gick på TV med hattifnattarna, usch vad rädda vi var då och så spännande det var!
Nostalgi. Skulle vilja återuppleva det igen.