• 4
  • 5
2009-11-05, 18:59
Medlem
MixPixs avatar
Tittade på mina favorit muminserie DVD som jag nyligen hade beställt hem, inte ett öga var torrt. Jag hade alldeles glömtbort att Toffslan och Viffslan var mina favoriter sen jag var liten, det är dom fortfarande. Dom är så gulliga med sina trattliknande näsor/munnar och så pratar di så sött också.
Citera
2010-06-28, 09:46
Medlem
lanzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scaevola
Seriöst, Man måste älska Mårran.
Jävligt creepy men vill ändå bara vara som vem som helst.
Har en teori om hur hon blev som hon blev.
Som alla vet så rymde Muminpappan från sitt barnhem.

Muminpappan och mårran bodde på samma barnhem som små och en dag så kom ett gäng tjuvar och stal en massa pengar och alla barn/föreståndare beskyllde Mårran. Hon blev fördriven från barnhemmet upp i ensliga bergen där hon lämnades till sitt öde och började utveckla sitt hat mot omvärlden och hon började nu bli kall. Hon lärde sej aldrig prata utan använder bara sitt ``morrsystem´´ för att prata. Senare insåg hon sitt misstag och börjar att ta sej ner mot mumindalen där hon träffar Tofslan och Vifslan och allt det andra händer osv.

Så smart är jag

Väldigt spännande och intressant tanke. Undrar hur det är egentligen. Mumin är så otroligt spännande, mysigt, snällt och gulligt. Allt i ett!

De läskiga fast ändå mysigt läskigt så det bara blev spännande kommer jag ihåg som liten var ju hattifnattarna i något avsnitt vid någon båt, och andra figurer som man bara sett typ i ett eller två avsnitt och naturligtvis mårran! Skulle vilja veta lite mera om henne dock.

Mina favoriter är Mumin Mamman, Mumin Pappan, Mumin och Hattifnattarna. Minns den där regniga mysiga dagen som jag satt med mina syskon i ett rum där det där avsnittet gick på TV med hattifnattarna, usch vad rädda vi var då och så spännande det var!

Nostalgi. Skulle vilja återuppleva det igen.
Citera
2011-12-19, 13:18
Medlem
min favoritkaraktär är klippdassen! (därav användarnamnet)

men jag har lite problem att hitta en riktig bild på klippdassen, resultaten på google är inte särskilt användbara nu när jag tänkt tatuera in den lilla figuren! någon som vet en bild och vill dela med sig av denna lilla krabat?

det enda ställe jag vet att den finns på är i dataspelet "kurragömma i mumindalen" är det någon som sett den i muminfilmerna?
Citera
2012-10-02, 06:35
Medlem
Jag har i hela mitt liv alltid sympatiserat allra mest med Sniff.
Nu på senare år så har jag förstått att vi egentligen är ganska lika varandra, han och jag.
Citera
2012-10-03, 21:40
Medlem
nagelbands avatar
När jag var liten var lilla My min favorit men jag såg om en hel del avsnitt för kanske ett halvår sedan och insåg vilken fantastisk figur Snusmumriken är, han är definitivt min favorit idag. Han har sitt hem i en ryggsäck, är nära naturen och hatar skyltar. En riktig förebild för mig.
Citera
2012-10-03, 22:05
Medlem
knekt sparvs avatar
Jag har alltid varit lite fascinerad av Snusmumriken, han är lite av min förebild. När vintern kommer vill jag vandra söderut, inte äga så mycket, vara klok och veta lite av varje. Han skiter säkert i det där med tid och tidmätning på ett soft sätt också. Tänk att bara vandra runt och ta dagen som den kommer utan att påverkas nämnvärt av den vidriga masskonsumtionen i världen. Lilla My har ju varit cool också men hon har liksom aldrig tagit sig upp i Snusmumrikens kaliber. <3
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in