2008-11-13, 05:57
Medlem
Hej, jag har stött på ett väldigt udda problem, varken jag eller någon i min bekantskapskrets har varit med om detta. Problemet är mest tydligt om jag sitter i skype samtidigt som jag lyssnar på musik. Det som händer är att volymen i winamp ändras beroende på om någon pratar i skype. Pratas det så fadeas winamp bort och kommer tillbaka när det är tyst i skype. Samma sak händer med quake 3, höga ljud såsom explosioner och dylikt gör att winamp fadeas bort och sen kommer tillbaka. Märkte nu att winamp fadear ut sig själv på något konstigt sätt. Vid t.ex refrängen på låtar så kan basgången fadea bort på grund av hög volym från sången. Som sagt, aldrig upplevt detta tidigare och skulle vara mycket tacksam för hjälp. Väldigt frustrerande att inte kunna njuta av musiken till fullo när jag i det närmsta är musikberoende.

tack på förhand

/pallepungkula
Citera
2008-11-13, 12:19
Medlem
NiKz0rs avatar
felsökt? pröva installera om winamp eller byt bort winamp helt..

winamp har en del hyss för sig..
Citera
2008-11-13, 16:20
Medlem
problemet kvarstår även i windows media player. Har ett Steelseeries Siberia USB ljudkort ( http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=454 ) och har aldrig haft detta problem tidigare. har uppdaterat till nyaste drivrutinerna men inget hjälper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in