• 1
  • 2
2010-04-19, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leothlon
såg att du skrivit dit snabbkomandona själv men de måste väll finnas något man kan skriva för att den ska gå in och läsa av från ubuntu? fast du kanske inte vill att alla ska stå där eller?
inte såvitt jag vet. det vore ju faktiskt en jävligt bra funktion, med problemet att det kanske blir svårt att sortera / att alla kommandon kommer med, är ju inte intresserad av att det står "xf86calculator" t ex... så att lista de själv är väl det smartaste i slutändan.
Citera
2010-04-20, 08:27
Medlem
Tyckte de var riktigt snyggt så tänkte faktiskt vara så fräck att jag snor lite ideér av dig xD, men kan du berätta hur du fick dit ikonerna? måste man ladda ner dem någonstanns eller? för jag fick bara bokstäver där de ska vara :/

även för att ladda publika ip'n så hade du ett externt script som conky laddar av om jag inte tar helt fel, skulle du kunna posta det här?

även när jag clickar på skrivbordet så döljs conky? är det någt du med har eller blev de helt ekelt fel när jag la in conky bara ?
Senast redigerad av leothlon 2010-04-20 kl. 08:32.
Citera
2010-04-20, 08:51
Medlem
psykotiskpsykiatrikers avatar
Citat:
Tyckte de var riktigt snyggt så tänkte faktiskt vara så fräck att jag snor lite ideér av dig xD, men kan du berätta hur du fick dit ikonerna? måste man ladda ner dem någonstanns eller? för jag fick bara bokstäver där de ska vara :/
Ladda hem nya fonts. Tror det är dessa http://www.dafont.com/openlogos.font
Citera
2010-04-20, 14:55
Medlem
Citat:

även för att ladda publika ip'n så hade du ett externt script som conky laddar av om jag inte tar helt fel, skulle du kunna posta det här?

även när jag clickar på skrivbordet så döljs conky? är det någt du med har eller blev de helt ekelt fel när jag la in conky bara ?
som ovanstående nämnt: openlogos. använder även pizzadude bullets och aller (finns i biergarten2-temat på gnome-look.org, som för övrigt är jävligt snyggt).

ip.sh:
Kod:
#!/bin/bash
# eigene öffentliche ip anzeigen

wget http://checkip.dyndns.org/ -q -O - |
grep -Eo '\<[[:digit:]]{1,3}(\.[[:digit:]]{1,3}){3}\>'
att conky försvinner när du klickar på skrivbordet har jag för mig har med vilken "own_window_type" du använder. jag använder "normal" och jag har för mig att problemet kan uppstå då man använder "desktop".

sharing is the shit!

kom även på häromveckan hur man får flera conkys ("conky -c .config-fil"), vilket jag varmt rekommenderar (lade själv till en rss på kernel.org).
Citera
2010-04-20, 16:37
Medlem
Ah ok, får se om jag kan tabort dedär pil ikonerna då antar jag, tyckte inte de temat var så värst snyggt, ifs kör jag på mac4lin eller vad de heter nu vilket heller inte är vidare snyggt :/

ok ska lägga in de scriptet då, hittade även någonstanns hur man läser av programm som använder internet (så du lätt kan se ifall de ligger något spyware där och så) även läser av loggen med alla fel eller vad man sak säga, hade jag väll ifs kunnat räkna ut själv då jag förut hade conky att läsa av ftp server loggen så man såg när vad och av vem saker laddats up / ner, storebror ser dig! XD

jo hur man kör flera conkys visste jag men aldrig riktigt sätt någon nytta i det dock... visst det drar inte så super mycket prestanda men tillräckligt för att jag itne ska vilja stacka dem... dessutom får man ut den infon man vill med bara en igång
Citera
2010-04-20, 19:00
Medlem
BiggusDs avatar
Nu vet jag inte riktigt vad frågan är men jag hittade lite fel ändå

Citera
2010-04-21, 16:47
Medlem
sda är väll för sata diskar och hda för idee? dendär posten är ju rätt gammal och från när jag körde ubuntu på min gamla (nuvarande server) dator och den har ju ide diskar
Citera
2010-04-21, 17:00
Medlem
vXds avatar
Citat:
sda är väll för sata diskar och hda för idee? dendär posten är ju rätt gammal och från när jag körde ubuntu på min gamla (nuvarande server) dator och den har ju ide diskar
Det är lite olika. Körde en test-installation av arch för ett par dagar sedan, då dök min IDE disk upp som sda, istället för hda så det är inte säkert att IDE diskar alltid blir hdX
Citera
2010-04-21, 18:00
Medlem
BiggusDs avatar
Nu när jag läser igenom tråden lite bättre ser jag att den visst är lite gammal..

My bad!

Over and out
Citera
2010-04-22, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vXd
Det är lite olika. Körde en test-installation av arch för ett par dagar sedan, då dök min IDE disk upp som sda, istället för hda så det är inte säkert att IDE diskar alltid blir hdX
tror alla diskar listas som sdXY efter en ändring i kärnan (post 2.6.19): http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=422336
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in